Trønderpia Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Har forstått det slik at man ikke får denne vaksinen før man er ferdig med 1. trimester, stemmer det? Er man da også evt. i noen risikogruppe? Har da evt. resten av familien rett på denne vaksinen nå, selv om ikke de er i noen risikogruppe, slik at det skal være mindre sjanse for at mor skal bli smittet?
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Det er riktig at vaksinen ikke er anbefalt før man er ferdig med 1. trimester dersom man ikke tilhører noen annen risikogruppe som gjør at man bør få vaksinen før. Man er definert som i en risikogruppe og resten av familien vil dermed prioriteres for vaksine. Jeg er i samme situasjon og skal vaksinere sønnen neste uke da de begynner å vaksinere nærkontakter til personer i risikogruppen som ikke kan vaksineres. Mannen min er vaksinert siden han har astma og vi fant ut at jeg er gravid. Han tar med gutten for vaksinasjon så jeg slipper å risikere å smittes i vaksinekø..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå