Gå til innhold

Hvordan er det i forhold til jobb og svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man være borte i 7 dager når man har feber og influensa-symptomer? Jeg våknet og var blitt mye dårligere fra i går kveld. 39.2 i feber, frysetokter, bomull i hodet, verking i kroppen og kvalm. Nå står ikke verda til påske. Ha ha. Om jeg føler meg bedre på mandag og ikke er syk håper jeg jo å få dra på jobb. Hvordan er policyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Policyen i bhg her er.

Svineinfluensa (feber min 3 dager+ influensassymptom)- hjemme 7 dager.

Svineinfluensa+ bruk av tamiflu- hjemme 5 dager

Vanlig forkjølelse med feber- hjemme ett symptomfritt døgn.

God bedring til deg =)

Skrevet

Tror ikke det er svineinfluensa for jeg er ikke sengeliggende, selv om det frister. Takk skal du ha:-) Får høre litt med sjefen også da.

Skrevet

Hos oss er det 7 dager.

Det er det som er anbefalt fra FHI også.

Skrevet

Du burde hente deg tamilfu på apoteket, begynne på det innen 48 timer fra du føler deg syk. Jeg blei dårlig tirsdag ettermiddag, ekkel i halsen og frøys, våknet onsdag morgen med nesten 40 i feber. Hentet tamiflu. Mannen på apoteket sa at når de ikke tester kan de ikke vite, men alle med slike symtomper bør ta tamilfu. Da blir man raskere frisk.

Hjemme i 7 dager fra dagen du begynner med medisner er regelen på min arb.plass i allefall. Uansett om man føler seg frisk igjen.

Ei kollega gikk på jobb etter å ha vært som deg , noe som resulterte i at ho var på jobb i to dager så vekk i 7 dager.

God bedring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...