Gå til innhold

Snilla snuppa, er du her? ;o)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden du skreiv om denne kaka i går så har jo jeg drømt om den i natt ;o)

Kan du dele oppskriften med meg?

 

Hvordan er formen din om dagen,er ryggen stabil eller blir den verre??

Godt det drar seg mot januar :o)

 

Klem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kakeoppskrift skal bli. :-)

 

250 gr. hasselnøtter ( malte)

200 gr. sukker

4 egg

2 ss hv.mel

1 ts bakepulver

 

Egg og sukker piskes til tykk eggedosis, tlsett malte nøtter, hv.mel og bakepulver,

Ha røren over i en 24 cm springform. Kan også bruke 26 cm men da blir bunnen flatere.

Stekes på 160 grader i vanlig stekeovn i 3 kvarter. Skru av ovnen, og la kaken stå i ytterligere 1 kvarter med døren oppe.

 

Kakefyll: Kok opp 2 bokser fløte (1/2 liter) og 2 plate koksesjokloade, La den avkjøles over natten og pisk til krem. Kremen skal bres over kaken og kantene,

Kaken skal ikke deles, siden den blir porøs og lett.

 

Jeg pleier å bruke en håndsveivet mandelkvern for å male nøttene, synes selv at kaken blir luftigere da enn hvis jeg bruker elektrisk kvern,

 

( Det skal være mer fyll enn kake) Denne er også kjempefin å fryse når du har hatt på kremen, og kan brukes som iskake.

 

Kos deg, det gjør jeg, er en av mine favoritter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...