Gå til innhold

Hvem er vi på overtid..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde menstermin 11. nov og UL termin 12. nov. Går konstant og kjenner etter om jeg har noen tegn til fødsel, men neida! Har riktignok sterke kynnere i løpet av dagen, men det har jeg hatt lenge... Jeg kjeder meg skikkelig, skikkelig, skikkelig! Leser en god bok, går turer m.m., men tør liksom ikke legge de største planene om dagen. Blir fort sliten og tissetrengt...

Har to barn til på 4 og 6 år, og de begynner å bli veeeldig klare for at minsten skal komme ut. Både fordi de vil se denne nye verdensborgeren, men også fordi jeg tror de begynner å bli litt lei en trøtt og sliten mamma...

Og - Jeg har prøvd en drøss med kjerringråd: Ananas, chili, bringebærbladte, sex, kanel, lange turer, vaske hus, slappe av... m.m.

Dere andre, da? Noen tegn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde mens termin 26 oktober og ul termin 11 november, og jeg begynner å bli skikkelig kje jeg også, mest av alt for jeg hadde så stor tro på min engen termin og det begynner å bli en stund siden,,,:(

Merker også en god del litt sterkere kynnere, men har gjort det en ukes tid, så ser liksom ikke på det som tegn lenger.

Har en tre åring her som er super utålmodig om dagen, skjønner jo forsåvidt det, for hun har liksom ikke det samme begrepet om tid som vi har, og når vi har sagt at babyen kommer snart i flere uker, så skjønner jeg godt frustrasjonen.. så er det disse hormonene til a mor da.. hehe er nok det beste for hele familien at dette lille vidunderet finner veien sin ut snart:)

Skrevet

Jeg hadde ul-termin 8. nov. og menstermin 12. nov.

Jeg begynner å bli stressa og bekymra for babyen i magen.

I tillegg ringer svigermor hver eneste dag (gjerne to ganger også, og får hun ikke svar så ringer hun søskene til samboer for å høre om de har hørt noe..) og maser om det har skjedd noe, og sier *ja, nå kan du vel ikke gå så mye lenger'. Og det stresser meg enda mer. Jeg blir jo nervevrak av dette til slutt :(

Hadde håpet det skulle skje noe iløpet av denne helga,

men merker ingennting. Har en del kynnere og nedpress,

men det har jeg hatt i mange uker,

Skal på overtidskontroll på sykehuset på onsdag om ingenting har skjedd.. Håper jeg slipper den kontrollen :)

Skrevet

Termin 31. oktober. Er to uker på overtid i dag, og blir nok satt i gang rett over helgen hvis ikke den usannsynlig treige gutten i magen har tenkt seg ut før. Noe jeg tviler sterkt på.

Har hatt et fælt svangerskap og er sjeleglad for at dette er siste barnet og at vi har en datter fra før. Hvis ikke hadde gutten blitt enebarn for dette gjør jeg ALDRI igjen.

Jeg har vært sykemeldt og for det meste sengeliggende siden uke 20, så savner livet mitt noe helt sinnsykt. Vil leke med datteren min, være sosial, ha sex(!!!!), kle på meg selv, i det hele tatt LEVE igjen.

Har hatt masse maserier eller hva de kaller det for i tre uker nå, og slim herfra til månen. Så har gitt opp å se etter tegn. Regner med jeg blir satt i gang, noe jeg synes er veldig trist. Datteren vår ble født ved keisersnitt pga forliggende morkake, så hadde gledet meg til å føde normalt og naturlig denne gangen. Så blir det ikke særlig naturlig nå heller.

Huff, ja, blir mye syt. Men det er vanskelig å holde motet oppe nå. Fikk heldigvis noe å sove på og noe smertestillende på overtidsvurdering torsdag, så har i det minste fått sove litt for første gang på så lenge jeg kan huske. Så får vi satse på at jeg har litt krefter igjen til fødselen..

Skrevet

Det er virkelig din tur nå da Bergen81. Sender deg masse fødestøv, og håper det skjer noe iløpet av helgen... Helst med en gang! ;) Skjønner godt at det blir vanskelig å holde motet oppe, men stå på!:) Snart er prinsen din her... :)

Kan jeg bare spørre om hvordan du kjenner at det er masrier? Jeg har hatt det (tror jeg da) siden i går morges, dvs godt over et døgn nå.. Har variert litt, men ligger på ca. 10 minutter mellom hver. Blir vondere, vondere og vondere før de gir seg igjen, og kjennes ikke ut som kynnere i allefall.

Skrevet

Hadde termin 9. november. Her i gården er det dørgende stille. Har ikke noe særlig kynnere eller nedpress eller noe som helst! Ganske frustrerende.

Skal på overtidskontroll på fredag om 6 dager.

I tillegg ble legen litt bekymret når jeg nevnte at jeg kjenner mest liv om kvelden. Kjenner i løpet av dagen også, men ikke så mye. Og min lege har alltid vært svært kald og rolig i forhold til det meste. Så nå har jeg begynt å bli litt bekymret i tillegg.

Det ser ut som jeg kommer til å gå slik en stund...

Skrevet

Takk, takk:)

De er annerledes enn kynnere, de kommer i bølger og øker i styrke og smerte og sitter både i mage og rygg. Og presser liksom nedover. Og de kommer med ca 15-10 min mellomrom. Men jeg har jo ikke noe særlig åpning, så derfor mente legen at det bare var maserier som ikke hadde noen særlig effekt, men som likefullt er utrolig plagsomme.

Har hatt det av og på i tre uker nå, men har blitt mer og mer intenst siste uken. Håper bare inderlig de gjør litt nytte for seg, så jeg slipper å bli igangsatt uten noe mer tegn på modning..

Skrevet

Hei jenter :) Jeg hadde termin i går. Var en bommtur på sykehuset natt til fredag. Kjedelig :( Dro innover med 5 min mellom veene. Hadde da gode 2 cm og godt modent. Men etter det har det vært veer men ingen regelmessige har vært oppe noen timer i natt men det avtok. Skal ut å gå en fort tur og drikker bringerbærblad te og slapper av :) Håper dette hjelper ..........

Skrevet

Jeg hadde termin 7. november, slimproppen gikk på tirsdag og torsdag (i to store geleklumper), på torsdag var jeg fortsatt umoden, men i natt begynte jeg med vonde rier i 4-tida. De er fortsatt regelmessige og kommer med gjennomsnitlig 10 min. mellomrom... Håper de øker i intensitet snart og at det ender i fødsel...!

Skrevet

Uff, skjønner at du er lei!

Jeg har vært sykemeldt f.o.m. uke 34-35, og synes det er lenge nok. Hadde nok klikket om jeg hadde vært så dårlig som deg.

Får virkelig håpe du får en fin fødselsopplevelse, da:) Lykke til!

Skrevet

Hei!

Godt å høre at vi er flere! (Selv om - om jeg skal være pirkete - strengt tatt ikke er på "overtid". Det er man vel ikke først før der har gått 14 dager etter termindagen :P)

Jeg er 3 -5 dager over min termin. (Kommer an på om man regner etter ultralyd eller unnfangelsesdato.) Veldig lite tegn her i gården. Ingen slimpropp, bare et par litt ubehagelige kynnere av og til. Lurer så fælt på når det vil skje!!

Jeg spiser bringebærbladkapsler, og synes det gir litt effekt. Har en sterk tro på at effekten bare er placebo da, men hvem bryr seg! Sex blir det vel litt lite av, eller det vil si: Ikke hver dag ihvertfall! Ananas ligger i kjøleskapet... Men den kommer vel når den kommer uansett!

Skrevet

Jeg ER på overtid, selv om jeg vet at det ikke er før 14 dager etter termin man egentlig regner det som overtid:) Egentlig er det slemt å gi gravide damer en termindato - jordmor burde heller ha sagt at du kommer til å føde mellom uke .. og uke ..

Da jeg fikk jenta mi i 2003, gikk jeg 14 dager over termin - Håper jeg ikke må gå så lenge denne gangen.

Sexen her i huset er relativt stusselig, men må man, så må man:) Stakkars samboeren min... Føler meg som en strandet hval som har lite å bidra med i "akten". Har lovet samboeren min lysere tider etter jul! Hehe!

Skrevet

uff ser at det er flere som går 2 uker over. håper virkelig dere får nå!

til bergen81-hadde håpet du hadde fått nå. men nå er det uansett snakk om kort tid til du holder din lille baby.

jeg ble satt i gang 10.11 pga nesten ikke noe forstervann.

startet da med rier på formiddagen og lille store gutt på 4kg kom ut først morgenen etter.

det åbli satt i gang ble for meg en lengere fødsel enn min første som startet av seg selv. men nå var denne gutten nesten 1 kg større.

sender dere masse fødevibber...

lykke til.

Skrevet

hallo

8 dager i dag..... prøvd det meste men like gravid;)

strippet torsdag, var ikke helt moden da. Slimpropp kom i går og resten i morges. Null og nix kynnere...

Har vært flink å holde motet oppe synes jeg men nå er jeg MEGA lei av denne tilstanden. Har så lyst å møte lille babyen og være litt sprekere mor for 3 åringen vår..

Er faktisk fint å lese om hvordan dere andre har det for nesten sånn at jeg tenker, hva er gale med kroppen min som ikke klarer å komme i gang med denne fødselen. Har IKKE lyst å bli satt i gang. Gikk kun 5 dager over med forrige så dette er leeeenge for meg.

Masse lykke til alle jentene her, vi er snart i mål:)

Skrevet

Skjønner hvordan dere har det jenter, jeg gikk 16 dager over, og ble da satt igang, veldig umoden tom så sent hehe, så han hadde nok grodd fast inni der.

Plutselig er dagen der, masse lykke til!!!

Skrevet

termin 6 november her og merker NADA!!!!!!

BLAH!!!!

men men.. ut skal de jenter!! vi får jo bare håpe på det!!!:)

Skrevet

Her er terminen imorgen 15nov, men har hatt en del kynnere, men ser samtidig at d kan pågå lenge. Hadde kynnere i to tre timer inatt, og slik har d ikke vært tidl. håper det skjer noe!:)

Skrevet

1 dag over termin i dag, ingen tegn på fødsel her nei... Vært på trening, rydder og ordner, slapper av.. sex uten effekt...

nei, må vel bare smøre med tålmodighet.. ååå, så vanskelig...

Skrevet

12 dager over termindato her. Skal på overtidskontroll i morgen. Fikk time 2 dager før på grunn av at jeg har et vennepar som mistet på overtid for 2 måneder siden. Formen er faktisk bra men vi har akkurat flyttet så jeg har nok å henge fingrene i som tar tankene bort fra overtiden. Spent på hva som skjer imorgen. Tror lissom ikke at vesla kommer av seg selv så regner med at jeg må settes i gang eller ta keisersnitt. Det var ihvertfall ingent egn til modning for 4 dager siden.

Lykke til alle sammen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...