Gå til innhold

Svin eller noe annet?????

http://sylysten.blogspot.com/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 4,5 år, våkna i går morges med 38,5 i feber, etter et par timer økte den til 39,5-40. Det var den hele dagen, noe dempet i timene etter en stikkpille. Han har ingen andre symptomer på svinet. Hoster ikke, ikke kvalm, ingen diare. Kun feber og dårlig allmentilstand.

Var i telefonkontakt med legen igår, men de kan ikke teste. Ringte også apoteket, og har på de sitt råd kjøpt Tamiflu hvis tilstanden skulle bli verre.

Hadde det vært på denne tiden ifjor, så hadde jeg overhode ikke mistenkt vanlig influensa;o/ Han har liksom kun feber. Vet ikke om jeg har lyst til å gi han Tamiflu når bivirkningene kan være kvalme, diare og hodepine, dette er jo ting han ikke har nå. Han vil ikke måle tempen nå, men tenker den er ca 38.5-39.

Ikke vet jeg hva annet det kan være heller, han har aldri vært syk før, og det har knapt jeg heller, så erfaringen er ikke på topp;o)

Kan vel også nevnes at vi er tre andre i huset som ikke er blitt syke.

Hvis noen kan gi meg en pekepinn på hva dette er, om det kan være svinet, så ville jeg være svært takknemlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han vært i kontakt med noen som kan ha det?

Her i huset kom kroppsverken veldig tett etter feberen, og hodepine.

Gutten vår på 7 år har vel aldri hatt vondt i hodet før, men dette var vondt.

Da jeg ble smittet kjentes det som om hodet skulle eksplodere.

Ellers så sier de jo at man kan ha det knapt uten å ha symptomer, og det er jo fint når de i samme setning sier at de ikke kan teste.

Men som sagt, vi har influensa ingen tvil om det. Nettopp fordi influensasyptomene har vært så fremtredene. Om det er svineinfluensa vet jeg jo ikke.

Så er jo greia det at feber kan de jo få av så mye. Synes ikke du skal gi tamiflu om ikke han har det verre enn det han har. Den er jo egentlig bare for å dempe sykdomsforløpet.

Lykke til og god bedring.

Skrevet

Junior her hadde feber,oppkast 2 ganger og nedsatt almenntilstand..

Var hos legen, var ingen utslag på crp, så det var mest sannsnynlig en influensa.. Men de tester jo ikke..

Vi kjøpte ikke tamiflu, og han hadde feber en dag til før den var borte.. Men tok en ukes tid (fra han ble syk) før han ble 100% segselv igjen.. Han virket sliten, og sutret mye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...