Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Har svensken anbefalt gravide å vaksinere seg med Pandemrix også?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Ja. Men det jeg har hørt så er det anbefalinger at man ikke skal ta vaksinen før etter uke 16. Vet ikke hvorfor, men jeg lytter til dette. Men så ... i Schweiz anbefaler de ikke til å ta Pandemrix, så jeg vet ikke. Jeg vil ikke ta vaksinen. Når har jeg bestemt meg.
2005&2010 Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Ja, uansett hvor lang de har kommet i graviditeten.
Babyfacepsycho Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Ja gravide blir vaksinert her også. Men når jeg fikk tilbud om og ta den, vurderte jeg flere ganger frem og tilbake, noe som endte med og ikke ta den før etter fødsel. Jeg har termin 24 desember, så tenkte litt på det at det er jo så snart så jeg kunne jo vente til etter fødsel for jeg var litt redd for hvordan det kunne påvirke barnet. Drøftet dette med både jordmor, legen + at jeg ringte til sjukvårdsopplysninen. Alle steder sa dem egentlig det samme, at dem ikke kunne anbefale hverken det ene eller det andre siden det var så lite dokumentasjon på det, så dem kunne ikke garantere meg at fosteret ikke tok skade. Dette var nok for meg til og velge og vente. Når jeg hadde bestemt meg og fortalte det så fikk jeg bare svaret tilbake at jeg hadde tatt det riktige valget og at dem hadde gjort akkurat like selv. Så her har jeg følelsen av at dem ikke får lov til og påvirke noen til ikke og ta vaksinen siden det er anbefalt fra helsemyndighetene, men at de aller fleste egentlig ikke selv hadde tatt den som gravide. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå