Gå til innhold

Klementiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

-kan jeg nå stappe i meg uten stopp, varierer med appelsiner innimellom, og kunne levd på dette om jeg fikk lov. Heldigvis for en kjæreste som lager middag og serverer i forsøk på å opprettholde et variert kosthold... Men er det noen som vet om det er slik at man burde begrense inntak av sitrusfrukter, og da eventuelt etter hvor mye? Eller er disse bare sunne og gode og fulle av c-vitaminer slik at gildet bare kan fortsette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

C-vitaminer skilles jo ut av kroppen, så man kan nok ikke få for mye. Tror magen vil protestere først evt. Så det er sikkert trygt å spise til du får magetrøbbel ihvertfall:) Jeg er også overlykkelig over at klementinene har blitt søte:)

Skrevet

Tror ikke det skal være noe problem jeg:) men husk bare at fruktsukker er noe som babyen legger på seg av, omtrent som vanlig sukker. har jeg hørt..

Skrevet

Jeg har hørt at babyen kun legger på seg og blir større enn normalt dersom mor får svangerskapsdiabetes, og ikke lenger regulerer blodsukkeretnivået. Da blir det mye sukker i blodet som passerer placenta, og babyen kan ende opp med å få for mye. Jeg kjenner på mange sug på både det ene og det andre i denne graviditeten. Hvis jeg klarer å holde det meste av snacksingen min til frukt er jeg kjempeglad. Jeg sier: spis klementiner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...