Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 I dag fredag 13 nov hadde vi egentlig termin, MEN vår lille gutt bestemte seg for å komme på selve farsdagen 8 nov 09. Det begynte med rier rundt kl 3:00 natt til lørdag. Etter mange smerter og opphold, roet alt seg iløpet av morgenen. Da det kom blod og slim i undertøyet var det på tide å snakke litt med føden (viste jo ike hvor normalt dette var.. ) Var på sjekk kl. 14:00 hvor de sjekket hjertelyden til ungen og hyppigheten på riene. De var uregelmessige så jordmor mente dette bare var falske rier, og at vi egentlig bare skulle reise hjem. Men det endte med at hun ville vi skulle komme tilbake etter 2 timer, hvis riene var sterkere da skulle vi sjekke modninga. Da vi var tilbake rundt kl 16:30 var det nye jordmødre (en av disse var student) de sjekket modningen, og det viste seg å være 3-4 cm åpning. Da var det bare å legges inn fikk vi beskjed om. Da jeg etter en varm dusj og noen timer forran tv`n ble vi sendt inn til føderommet. Da var det på tide med litt lystgass under riene, de begynte å ta seg kraftig opp. Åpninga var nå på 6 cm og jordmor (MEGET spesiell) begynte å snakke om å ta vannet. Hvor hun da klarer å spørre meg (som ligger ganske så svimmel under maska på lystgassen) "skal vi ta vannet på deg? Da er det ingen vei tilbake vet du.....!" ehm...... hva skal man si haha Da klokken ble 00:00 natt til søndag kom endelig legen med epiduralen (dette skulle jeg ha!!) jeg tror ikke han kunne kommet til et bedre tidspungt, da epiduralen endelig slo inn følte jeg at jeg kom til himmelen, ALL smerte forsvant, og jeg skjønte ikke hva jeg egentlig hadde klaget på. Det skal jo sies at mens de satte epidusralen og jeg sugde lystgass til den store gullmedaljen, ble det LITT mye "fyllesnakk" og stakkars jordmor fikk nok høre ting hun ikke ønsket å vite.. (jeg satt å sa til min samboer at jeg ville ha hun andre jm fordi denna her var ubrukelig og rar.. stakkar!) Uansett, pressriene satte igang 5:20 og 6:13 var vårt lille gull ute Han veide 3756 og 53 cm lang. Nå er vi endelig hjemme etter sykehusoppholdet. Kjempe spennende, men like skummelt også Lykke til alle sammen! Det er absolutt verdt det
Tigerpote Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Gratulerer så mye! Kos dere med nurket.
Maya&Leah*har født* Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Gratulerer så mye :-)) Må si jeg er veldig baby klar selv nå.. Håper det skjer noe her snart Kos dere masse i tiden fremover! :-)
Har fire go`inger Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Gratulerer med gutten:) Kos dere:)
2tettebabyer Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 gratulerer med den lille gutten :-)
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 15. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2009 Tusen takk for det Og til dere som ikke vet det enda, det er fantastisk å være mor ) *fødestøv sendes til alle*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå