Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Sikkert flere enn meg som synes julegaveinnkjøp er bare mas og tilslutt kjøper noe til 150 kr bare for å ha en gave til tante Gerd under treet. Bare et lite tips til de som har alt og som ønsker å gi noe som er med på å bedre et liv. Min "tante Gerd" får i år gleden av å gir bort kondomer i verdi av 90 kr. Jeg har de siste årene ønsket og gitt bort alternative gaver til tanter, besteforeldre og søsken som har alt. Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger og alle synes det er festlig å "få" en geit i gave. barna får vanlige gaver- selv om jeg prøver å begrense det, de sitter å river av papir på gave på gave, uten å glede seg over det de får. Mulig det finnes andre organisajoner som har tilsvarende, men jeg tar tro på Kirkens nødhjelp og har kjøpt fra de. http://www.gaversomforandrerverden.no/home/default.aspx
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Vi har droppa å gi julegåver mellom søsken, på mannen si side (på deira initiativ). Vi kjem heller til å donere ca. tilsvarande sum til Kirkens Bymisjon, men tviler på at dei som tok initiativet til å droppe, bruker pengane på noko anna...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Min tante Gerd gir bort kondomer til kr 90 når hun selv vil. Hun har nemlig råd til det. Trenger ikke få denne muligheten som gave fra meg. Så tante Gerd får bare vissheten om at hvis hun en gang blir fattig, så er jeg der med mat og kles-gaver til henne og kondom-penger i jula så hun har noe å gi bort. Barna får gaver, for de har ikke så mye å rutte med selv.
Agehya Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Jeg har gitt bort engler fra Kirkens Bymisjon. Nydelige er de, og høyt verdsatt hos mottakerene. http://www.bymisjon.no/templates/Page____18368.aspx
Mikkemafian Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 De var kjempefine!! Tror jeg henger meg på den trenden!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå