Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Vi feirer vanligvis annethvert år hos min og hans familie. Ifjor var vi hos mine foreldre, men de to årene før det var vi hos hans familie (altså to år på rad). I år skal vi altså egentlig til hans foreldre, og vi har sagt at vi kommer. Vet at min svigerinne gleder seg veldig til å feire med sine tantebarn (bare vi som har barn av hans søsken). Men så er problemet at det viser seg at mine foreldre blir alene på julaften av forskjellige grunner som plutselig dukket opp. De sier at det ikke gjør noe, men jeg liker ikke tanken på at de skal feire alene. Så jeg vurderer å "dumpe" svigers og reise hjem til dem. Er det fryktelig lumpent? Og hva sier jeg i tilfelle? For ordens skyld handler det ikke om hvor vi liker best å feire jul, det er akkurat like bra begge steder. For mannen min er det også det samme hvor vi er i år.
Mom2Two Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Kan alle være hos dere? Kan dine foreldre bli med til hans foreldre? Jeg liker helle ikke at noen blir sittende alene på i julen.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 si det som det er å reis hjem til dine foreldre i julen. Enhver som får forklart problemstillingen vil vel se at de hadde gjort det samme. Julen er ikke synonymt med alene eller ensomhet for meg, men felleskap
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Jeg syns hans foreldre burde ha tilbudt seg. Men de har ikke antenner for sånt, og jeg får meg ikke til å spørre. Dessuten tror jeg ikke mine foreldre ville hatt lyst til det. Har tenkt på å være her, men siden svigerfamilien er så stor har vi egentlig ikke plass.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Kan ikke dine foreldre også være med da???
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Dine foreldre får lære seg å "late som". Rett og slett late som julaften kommer på 26.desember i år. Hva gjør vel dét? Det er IKKE trist å sitte mann og kone sammen på 24.des hvis de gleder seg til at du og familien kommer til julefeiring om bare to dager.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Min tante og onkel har det slik annethvert år, altså at de blir sittende alene på julaften. Faktisk synes de ikke det er ille i det hele tatt. Litt kjipt om man er alene hele julen fordi familien er bortreist til svigerfamilie, men her er det såpass nært at de ser sine barn og barnebarn ellers i julen. Julen er jo ikke bare julaften! Kanskje ikke dine foreldre synes det er så ille heller. Det er kanskje verre for deg som sitter og synes synd på dem som er alene? De har jo uansett hverandre og vil være innstilt på at det blir slik.
Gjest Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Hvis dere har sagt at dere kommer, og de har begynt å glede seg, er det lumpent å trekke seg. Dere kan: - spør om foreldrene dine kan være med til svigers - feire julaften en annen dag med dine foreldre (hvis avstanden ikke er for stor) - akseptere at foreldrene dine er selvstendige mennesker med evne til å trives i hverandres selskap
Anne-B. Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Det er vel strengt tatt ikke din jobb å passe på foreldrene dine. De er da voksne mennesker, og sier de at det ikke gjør noe, så må du ta deres ord på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå