Gå til innhold

Hvilket system har dere for gaveåpning på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi åpner en og en pakke mens alle ser på.

Skjønner ikke de som deler ut alle og så sitter hver og en og åpner sine egne gaver. Kjedelig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullstendig anarki!!!!

Alle henter de pakkene de finner navnet sitt på, røsker og river av papiret. Alle driter i grunnen i hva de andre får.

Skrevet

Samme som HI. Det var alltid morfar sin oppgave å lese opp navnet på pakkene og så var det en av oss ungene som delte ut. Og så åpnet vi en etter en

Skrevet

En og en! Såpass respekt har vi for de som har brukt tid og penger på gaver til oss!

Skrevet

Nissen deler ut alle pakkene, så åpner vi på omgang =) Så langt det går med små barn =P I fjor var ikke ungene så interessert i å åpne, de ville heller leke med den de allerede hadde åpna.

Skrevet

Her deler den yngste (som kan lese) ut gavene. Når alle gavene er delt ut begynner åpninga. Den yngste starter med sine gaver og deretter den nest yngste osv.

Skrevet

Gaveopppakking vil bli en langdryg affere om alle skulle vente på tur. Vi har til tider vært 14 stk og alle med 30-50 gaver hver, da blir det kjedelig å skulle se på en og en pakke opp, kaffe fra tante Olga, dusjsåpe fra lillebror Per, Lys og servietter fra oldermor.

Vi ser på hverandres gaver etterpå. Mulig dette er respektløst, men vi kan ikke sitte til 4-5 om morgenen med pakker.

Skrevet

Samme som deg HI :)

Husker en julaften ungene og jeg skulle feire jul sammen med min svoger m/fam ... fikk helt sjokk jeg... (og ungene og...)

Der ble gavene bare spredd ut til alle, og de bare rev papir av gaver etter gaver, og ingen visste hva de hadde fått av hvem..:/

Her leser gjerne ungene opp etter tur ( de som ønsker å lese ), og vi deler ut en og en gave, den blir lest opp og pakket opp :) Så får alle sett hva den person får, og fra hvem..

Det er jo det som er julaften da :)

Og ja, har 5 barn, og vi er som regel mange på julaften ;)

men, denne tradisjon holder vi på ;)

(PS! Blir de minste slitne og lei, så slipper de selvfølgelig.) kanskje har de fått noe de ønsker å leke med el.l. , da får de det ;0) Vi andre fortsetter så lenge :)

Alle er fornøyd, :))

Skrevet

Vi åpner også en og en. :)

Nå med barn i huset blir det mye gaver, men den minste er for liten til å bry seg om gaver. Og den eldste går fort lei og da åpner vi de pakkene. Også "sparer" vi pakker til dagen etter til eldste barnet.

Skrevet

Den yngste som kan lese hos oss leser opp alle pakkene og deler de ut.

Så åpnes de en og en etter hvor vi sitter rundt bordet. Siden barna får flest pakker, så hoppes det noen ganger over en voksen eller barna får åpne to pakker av gangen. En kjempe kosestund! Vi er fra 5-10 på juleaften.

Skrevet

Vi leser og pakker opp en og en pakke. Vi koser oss og bruker lang tid:) Er jo ikke noen vits å stresse.

Skrevet

Ein og ein pakke, som dei fleste andre har svart.

Skrevet

deler først ut alle gavene..

så åpner vi etter tur.. den yngste først og den eldste til slutt...

alle skal på slutten ha de fem gavene man er mest spent på eller gaver fra foreldre/samboer osv igjen.

Så hvis noen har flere gaver enn andre, så begynner man å åpne to eller tre om gangen til alle har like mange.. tar litt tid, men sååå koselig..

Dette drøyer vanligvis til langt på natt, så lillegutt åpner sine gaver tidligere på kvelden..

Skrevet

I år blir vi 22 store og små på julaften. Så ser ikke for meg at vi åpner en og en.

Vi bruker å dele ut alle gavene, også åpner vi de hver for oss. Og siden går vi rundt og ser på hva de andre har fått.

Har på ingen måte liten respekt for de som har gitt oss gavene selv om vi ikke tar en og en gave.

Skrevet

Kun pakker fra de som er tilstede. Ellers blir det for mye.

Kjedelig.

Skrevet

Har vokst opp med å åpne en og en gave. Men bor sammen med en som har barn fra før, og de praktiserer anarki, dele ut gavene uten å lese opp, og bare sette i sving å rive av papiret. Var litt kultursjokk første gangen vi hadde dem til jul.

De nekter å omstille seg til mine tradisjoner, nå har vi fått barn selv, og da blir det anarki når de er hos oss, og mer organiserte former når de ikke er hos oss. Når de ikke er hos oss så feirer vi med min familie, så da passer det med mine tradisjoner, så har vi hans tradisjoner når hans unger er hos oss.

Jeg synest jo det har noe med respekt for de som har brukt tid og penger på å kjøpe gaver til oss. Det skulle da bare mangle at vi tar oss tid til å lese en liten hilsen fra dem, og slik huske hvem vi fikk hva fra.

Skrevet

Vi åpner en og en pakke og venter på tur. På det meste var vi 37 personer tilstede på julaften, men vi kom da i mål likevel. Kan ikke forstå at anarki er noe gøy, syns det er koselig å slappe av og prate sammen mens man åpner gaver.

Skrevet

En av gangen, men er man mange så tar jo denne seremonien flere timer, og DET er kjedelig.

Skrevet

Vi er ca 30 stk på julaften og hadde ikke hatt sjans til å åpne en og en, men det leses opp og vi voksne venter med å pakke opp. Ser heller på de små når de gjør det og pakker opp oss i mellom når barna leker med sitt.

Vi ville vel holdt på til 2.dag jul hvis vi hadde tatt en og en, hehe...

Hvor mange er dere på julaften dere som pakker opp en og en?

Nysgjerrig på hvordan dere får det til. Ikke minst å stagge hyper-forventningsfulle barn!!

Stål-kontroll og hard disiplin? ;-)

Skrevet

Vi pleier å være alt fra 8 til 30.

Feirer med "hele" slekten den ene året, og bare mamma, pappa og søsknene mine det andre året.

Når vi er 30 gjør vi det på samme måten som når vi er 8, bare at vi deler oss opp. Dvs vår familie åpner etter tur, mens de andre gjør det samme, hvis du skjønner :)

Vanskelig å forklare :P

Skrevet

Åpner en og en pakke =)

Var hos noen som åpnet alle på en gang.. noe så ukoselig.. Julekvelden var over på 10 min.

Skrevet

vi kan være mange på juleaften. 7 voksne og 9 unger. men tar likevel en og en gave. Hender det blir 2 og 2 for å få litt fortgang i det.

Skrevet

Vi åpner en og en, og det går i en viss rekkefølge. Det er alltid jeg som leser opp pakkene, men i år tror jeg det blir problemtatisk å ligge på gulve å lete etter "rett" pakke siden jeg da er 34uker på vei og har veldig bekkenløsning.. Mulig jeg må få meg assistent :D

Er tanteungene mine der, så åpner de først, også får de leke så lenge de vil med de åpner. Sparer bare pakker til 1juledag om det blir flere igjen. Null problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...