Gå til innhold

Når gjør dere klar sykehusbagen og når begynner dere å lese litt om selve fødselen osv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Termin 23.desember...

Har hele tiden tenkt at dette var så langt fram,men nå er det plutselig bare 5-6 uker til...!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 24. og tenkte å pakke bagen i begynnelsen av desember... =)

 

Tenkte å begynne å lese om fødselen nå, men jeg har liksom aldri tid! Har du vært på sånn omvisning og kurs på sykehuset? Jeg klarte aldri å bestille tid, så nå er det nok supervanskelig å få plass, og jeg angrer litt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 20.des....

Ingen bag er pakka enda,men no trur eg at eg begynne i løpet av helda mest sannsynlig....

Guten vår kom 3veker og 2 dagar før termin,så kan vere greit å ha den klar i grei tid før da,i tilfelle da sku skje før denne gangen og...

 

Har lest veldig lite denne gangen,...Har jo ein viss peiling på ka ein fødsel er,men leser fødselshistorier i ny og ne for å forberede meg litt sånn..Både raske,lange,vonde og mindre vonde fødsler...Ingenting er mindre normalt enn annet,så lenge ting går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødebagen er pakket og jeg er ganske klar... Har bare 20 dager igjen da, og begge mine har kommet før tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar:-)

 

Belize: ja, vi har meldt oss på kurs, er på Ullevål neste søndag. Det blir 4 uker før termin cirka. Jeg ville ringt helsestasjonen og hørt om det fortsatt var plass på ett kurs.-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakket stellebagen til lillevennen, det er det eneste. Må vente til starten av des med resten.

Jeg vet at oslo jordmorsenter har fødselskurs som skal være veldig bra!

Skal føde på føderiket jeg, og får masse info nå til uka om alt i rundt vannfødsel osv. Det blir veldig spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare 24 dager igjen, termin 9.des. bagen pakket jeg i går, men ikke helt ferdig=) mangler toalettsakerne ++

Var til jordmor fredag, og hadde blod i urinen å litt "tak" i magen..hun sa at d kanskje kunne være at d nærmet seg =) tørr ikke håpe for mye..da kan disse siste ukene bli laaaaange=) men forbereder litt og litt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje lurt å forberede seg til fødselen, lese om faktaopplysninger ikke fødselsfortellinger, men forholde seg til fakta om hvilke faser en fødsel består av, hva som skjer i de forskjellige fasene og lære måter å slappe av på, for å jobbe med riene i stede for mot dem, det er lettere for barnet å pasere gjennom en avslappet bekkenbun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke pakka noentingsomhelst ;-P

Har termin 13 des, og med tanke på at de to andre kom før tida burde jeg kanskje begynne å tenke på det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 dager igjen til termin idag. Og ikke pakket noe enda!! Får vel begynne snart:) Føler jeg har hatt så god tid lenge, men kan jo faktisk starte når som helst nå:) SElv om jeg ikke skal håpe på det!! DA kan jo tiden bli lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagen er sånn tildels klar nå, mangler noen toalett saker oppi der bare =) Lesing og noe videre forberedelser har jeg ikke foretatt meg, da dette er vårt 4. barn, så jeg innbiller meg at jeg vet hva jeg går til, hehe =) Fredag 20. er det hele 12 dager igjen til termin, gjett om jeg gleder meg =))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...