Gå til innhold

Les her ang kvinnesyn i Islam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utdrag fra www.islam.no

Profet Muhammed (fvmh) talte ofte mye til fordel for kvinner, her er noen eksempler:

"De som ikke begraver levende sin datter, ikke fornærmer henne eller ikke favoriserer sønn(er) fremfor henne vil bli sluppet inn i Paradis av Allah"

"Jeg befaler dere å være gode mot kvinner"

"Skammer dere ikke når dere først banker konene deres og så ligger med dem?"

"Bare en ordentlig mann er god mot sin kone, og bare en ond mann er slem mot henne"

"Den beste av dere er de som er best mot deres familie (kvinner)"

"Han som forsørger 2 døtre til de er voksne, han og jeg vil møtes til Dommens dag slik" (og han rettet fingre mot hverandre, for å illustrere likhet).

"De som fortjener størst respekt av dere er først deres mødre, så deres mødre, så deres mødre og så dere fedre".

"Ingen muslim skal være negativ mot sin kone! Er det sider med henne han ikke liker, er det andre han skal like!"

"Den muslim har sterkest tro som oppfører seg på beste vis. Og best oppførsel har den som viser respekt for sin kone"

Videre er det også et tankekors at de fleste som konverterer til Islam i vesten faktisk er nettopp kvinner. En kan jo spørre hvorfor en ressurssterk, selvstendig og frigjort vestlig kvinne frivillig vil velge en religion som er fiendtlig mot henne fordi hun er kvinne. Det er sant at mange kulturelle tradisjoner har frarøvet endel av de rettighetene kvinnen faktisk fikk av Islam, men å skylde på Islam på det basis er fullstendig bakvent. Fra et islamsk synspunkt har nemlig kvinnen en likeverdig høy stilling som mannen og hun nyter stor respekt og annerkjennelse både fra Allah og samfunnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og historien viser at de færreste muslimske menn bryr seg så mye om akkurat dette

Skrevet

Hvorfor dreper muslimene døtrene sine?

Skrevet

Hvorfor steiner de kvinner til døde?

Skrevet

Hvorfor er det akseptabelt å se på kvinner som et dårligere kjønn?

Skrevet

Hvorfor skal de ha sex akkurat når de måtte ønske, og i tillegg skal kameratene av mannen kunne få sex med kona?

Skrevet

Hvorfor må kvinner dekke seg til?

Skrevet

Hvordan klarer en muslim å holde fast sin lille sønn på 6 år under en bil, slik at føreren kjører over og knuser armen hans? Kun fordi guttungen stjal et brød? Hvilken forelder er det?

Skal jeg fortsette?

Skrevet

Hvorfor skal mannen sitte på ræva i hjemmet, mens kvinner steller barn, vasker, lager mat? Mens han ikke gjør en dritt?

Skrevet

så fint at du laget dette innlegget HI.

men synd det er så mange som IKKE kan lese ordentlig her da.

ingen har sagt de skal kunne få sex akuratt da de vil, å hvor i alle dager har du fått det fra at en muslimsk mann lar kameratene ligge med kona hans?

i alle dager. jeg fortalte dette til mannen min akuratt , ja han er muslim. han sa : ingen av dere vet jo hva dere snakker om, dette er bare tull. ingen muslim ville latt noen andre enn seg selv røre kona si.

snakk om å være uopplyst

Skrevet

Det var ikke det som var poenget med innlegget.

Det jeg prøver å få frem er hva ISLAM sier om kvinnesynet. Det som ordrett står i koranen.

Det er mange grusomheter som skjer rundt som er kulturelt betinget.

Det er forskjell på kultur og religion, og de som er ordentlige muslimer og følger koranen og dens regler vil ikke forsvare det dere snakker om over her!

Det er så mange som ikke klarer å skille mellom kultur og religion, det blir nesten like teit som å si at kristne drikker seg dritings og at det er ok i følge bibelen, dette er kulturelt og ikke religiøst.

Skrevet

Det er forsåvidt uinteressant hva Koranen sier når muslimene ikke klarer å følge det som står i Koranen likevel

Skrevet

Dere klarer ikke å forsvare det som blir skrevet her.

Skrevet

"ingen muslim ville latt noen andre enn seg selv røre kona si"

Jaha, for han kjenner ALLE muslimer?

Skrevet

Eh hvis mannen sitter på ræva hjemme ville det vel ikke blitt noen inntekt, så nei, i de fleste muslimske familier jobber mannen (gjerne døgnet rundt) mens kona sin jobb er hus og barn. Akkurat slik det var her for 60 år siden.

Skrevet

Dere pakkiselskere er så trangsynte at det er en gru. Hvorfor er det alltid likbleike, feite norske kjerringer som er sammen med disse illeluktende pakkisene med ørnenese?

Skrevet

Klarer dere kristne å leve etter bibelen konstant da?

Er det noen som med hånden på hjertet kan si at de KUN handler utifra hva Bibelen sier er rett?

Jeg bare spør, er hverken muslim eller kristen selv.

Skrevet

Hvorfor er det kristne som bedriver incest?

Hvorfor er det kristne som slår sine koner?

Hvorfor voldtar kritne menn?

Hvorfor slår kristne barna sine?

Det er et tegn på lav intelligens når man ikke evner å se forskjellen på religion og kultur. Islam som religion er på ingen måte verre enn kristendom. Ukultur og barbariske tradisjoner finner man overalt. Gale mennesker snur religion til sitt formål, men det betyr ikke at religionen er barbarisk.

Skrevet

sterkt troende mennesker er syke syke mennesker, uansett tro.

Skrevet

21.46 som jeg skulle sagt det selv.

Nettopp det som var poenget med hele innlegget.

Islam er i bunn og grunn en like bra/dårlig religion som kristendommen.

Koranen og Bibelen inneholder ganske like budskap.

Hvordan folk velger å leve er nok mer et resultat av arv, miljø og ukultur- pluss mye andre faktorer selvsagt.

Skrevet

Men hva faen er det med de fuckings muslimene da, som gjør at de dreper døtrene sine, steiner de, ? Hvor er du hen da???

Skrevet

POENGET ER AT DET ER KULTUUUUR! Og absolutt ikke alle muslimer gjør dette nei, det er i enkelte områder, og det samme gjelder andre bestialske skikker.

Men det går vel ikke inn uansett hvor mye man prøver å si noe...

Burde kanskje skjønt det med en gang.

Skrevet

Driter vel i den jævla kulturen, men slike ting skjer ikke her. Men i iran, irak osv?? Hvorfor det? hvordan syke muslimer er dette?

Skrevet

Jeg synes Koranen er en mye bedre bok enn Bibelen!

Står forresten mye, om ikke mer dritt i Bibelen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...