Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 føler jeg begynner å bli syk, vondt i hodet å hoster....føler det er litt tungt å puste...men så føler jeg på en måte at det kan være pga av jeg er så redd den svineinfluensaen.... åh, jeg er så redd for å dø av den....redd for barna mine.... er ikke i risikogruppe, så har ikke fått vaksine heller..... noen som kan roe meg ned?? burde jeg dra til lege vakt å få tamiflu nå ikveld??
giggsi Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Prøv å legg deg ned å se på tv eller les en bok. Prøv å ikke tenke på det. Men er du usikker så kan du jo ta en tlf til legevakten. Høres mer ut som et lite panikkanfall fordi du er redd for å bli syk.
Gjest Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Skjønner du er engstelig etter all medieopsptyret, enhver kan jo blir engstelig av å åpne en avis i disse dager. Som regel starter infuensaen med feber, så om du ikke har feber nå trenger du ikke dra til legevakten. Tamiflu bør påbegynnes innen 48 timer etter syksomsstart, så du rekker i massevis å dra på apoteket i morgen om formen ikke er bedre, for å få Tamiflu. Det med pusten din kan like godt komme av at du er engstelig, angst git gjerne følelsen av å ikke få nok luft. I tillegg kan en bli stiv i nakke og brystmusklatur av å gå å spenne deg, og det kan også gjøre at en føler en ikke får trukket pusten dypt nok. Sett deg godt til rette, pust med magen. Legg hånda på magen og kjenn at den beveger seg utover når du trekker pusten og tilbake igjen når du puster ut. Gjenta sakte for å få kontroll på en engstelig pust. Ikke vær redd for verken deg eller barna. Om dere får infuensaen skal du se det går helt fint over igjen med litt snørr og hodepine. Mange får lette symptomer og noen merker omtrent ikke at de har influensaen engang. Ta vare på deg selv, ta et par paracet og legg deg under pleddet. Så skal du se i morgen er du i mye bedre form igjen. :-) Klem
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 tusen takk for svar begge to! skulle ønske pappaen min var lege akkurat nå hehe:) uff, ikke lett dette her, misunner de som ikke har barn, kun har seg selv å tenke på.... men har denne sykdommen noe med svimmelhet?? føler meg svimmel...kanskje det også heller har noe med psyken å gjøre...? har iallefall voldsom hodepine, hoster, sykdomsfølelse, litt feber iallefall ( har ikke målt) og litt tungt å puste, tørrhoste....men ikke noe snørr eller noe sånt...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå