Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 var på seks-ukers kontroll og skulle sjekke noen ting før jeg skal sette spiral. Fikk brev i dag om at jeg kanskje må gå på antibiotika før de kan sette spiralen. Jeg har hørt om streptokokker i halsen liksom, men der nede? Hvordan har det gått til, og hva er det egentlig? hilsen forvirra...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Tja mulig du er blitt smitta ved oral sex da. Men google på det:-)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 jøss, hehe... tviler på det da. lenge sia jeg hadde det. Har ikke hatt noen form for sex etter jeg fødte.. Skal prøve å google!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Jeg måtte bare google på det, fant du at av det? Smitter mellom mennsker?
Gemini77 Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 30 prosent av alle kvinner har streptokokker som en del av den naturlige bakteriefloraen i skjeden. Det er helt vanlig. Ved ubalanse kan det skape av koloni hvor bakteriene går over i urinen og kan skape urinveisinfeksjon. Normalt har man ikke streptokker i urinen selv om man har streptokokker i skjeden. Man blir normalt ikke behandlet med antibiotika for dette med mindre man får plager (masse utflod, urinveisinfeksjon) da dette er helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 det kan visst smitte ja, men er som ho over sier noe vi damer ofte har i oss. Hvis en mann får det er det kortvarig og ufarlig. Det jeg ble bekymret for er dattera mi på 7 uker... kan ho ha en infeksjon uten at vi vet det? Jeg har badet sammen med ho :/ noen som vet? hi
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 denne infeksjonen har du mest sannsynlig hatt siden før fødselen.. jeg hadde ogsp det, fikk antibiotika under fødselen mot det.. det var minimal sjanse for at babyen skulle bli smittet under fødsel (1 av 1000 ble visst det) så datteren din er nok ikke smittet... ta deg en antibiotikakur og bli kvitt det...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 Hei. Jeg fikk nettopp samme beskjed av min lege, streptokokker i skjeden. For noen uker siden hadde jeg en vanvittig infeksjon nedentil. Jeg trodde det var en kraftig soppinfeksjon og tok canestenkur osv. men fikk voldsomme sår i underlivet og litt nedover lårene, så gikk til legen med plagene. Har aldri hatt det tidligere jeg heller, men legen sa det var en del av normalfloraen bare at det var litt mye av det. Hun skulle skrive ut resept på antibiotika stikkpiller, men alle symptomene har gått over av seg selv nå så da trenger jeg ikke det. Ikke noe å bekymre seg for, tror ikke din datter kan være smittet av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå