Gå til innhold

Da har vi fått jenta vår :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dro til sykehuset i går kl 8 om morgenen for overtidskontroll, 11 dager over termin.

Alt så bra ut og jeg hadde 2-3 cm åpning og var helt moden, men kjente ikke antydning til rier eller noe.

Hadde ikke noe håp om at ting skulle skje denne uken og hadde hørt at de der på sykehuset var veldig treg med å sette igang.

Men neida.. fikk beskjed om at jeg skulle få satt en tablett.. bare dra hjem og hente fødebagen og så møte opp på føden.

Da ble det en stressa situasjon her! :P

Kom inn på føden litt før 12 og ca halv 1 satt de en tablett.

Begynte etter en liten stund å kjenne litt rier, men ikke noe store smerter og litt uregelmessig.

Men så plutselig i 5 tiden begynte ting å skje.

Jeg fikk sterkere og sterkere rier og de kom med bare 2 min mellom og så 1 min !

De trodde vel ikke det skulle skje så fort, men de skjønte fort at her var det noe på gang.. sjekket åpning og den var 4-5!

Så da var det inn på fødestuen.

Der ble det bare mer og mer intenst, kom hele tiden og var auuu ..

Husker ikke helt tidspunkt og diverse, mistet litt kontrollen oppi alt, hehe.. men kanskje i 6- halv 7 tiden fikk jeg mer og mer trykkrier..

De sjekket åpning igjen.. bare 7!

Dette går ikke, jeg mååå trykke snart sa jeg :P

Var helt fælt å prøve å holde igjen, men jaggu gikk de siste cm fort..

Og etter litt trykking og et hode som stod fast ett par rier i åpningen så var jenta vår ute, kl 19.08.

Fødte helt uten noe form for smertelindring, så da var jeg ganske stolt, og bare 2-3 små sting.

Kort fødsel, men vond.. så jeg synes egentlig at denne var værre enn med førstemann, hvor jeg holdt på i nesten halvannet døgn og trykte i flere timer.

Men nå er det over og vi fikk reise hjem allerede i 3 tiden i dag :D

Hun var forresten hele 4 kg og 51 cm, 60 g større enn storebror var :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse :)

Skrevet

gratulerer så masse

kjempebra jobba:-)

Håper på akkurat en slik fødsel selv....

Skrevet

Gratulerer så mye :-)) kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta:) Kos dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...