Gå til innhold

Andre som har vært til ultralyd i uke 4-5? Hva så dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble gravid etter å ha tatt angrepille. Vi har en gutt på 6 mnd og hadde ikke tenkt å få en til riktig ennå. Hadde et lite uhell rundt eggløsningen, derfor tok jeg angrepille. Hadde lett blødning ca 1 uke etter som jeg trodde var starten på mensen eller skyldtes angrepillen.

Tok test 2 uker etter "uhellet" og fikk da svakt positive tester. 4 dager etter fikk jeg mer positive tester og CB digital viste gravid, 1-2 uke.

Hadde en time hos gynekolog fra før for celleprøve.. Regnet med at jeg var ca 4 1/2 uke på vei da jeg var der. På ultralyd kunne hun se fortykket slimhinne i livmoren, litt mindre fortykket enn hun hadde regnet med hvis jeg var 4 1/2 uke. (Tror det var 16mm). Ingen tegn til fostersekk ennå. Hun trodde at jeg da enten var veldig tidlig på vei eller at det ikke kom til å bli noe av gtaviditeten.

Nå har jeg liksom innstilt meg på at vi skal få en til og ønsker at spiren skal sitte når jeg først er blitt gravid. Hvis ikke kommer jeg til å føle at det er min skyld og at jeg har tatt en slags abort ved å ta angrepille..

Noen som har erfaring med så tidlig ultralyd? Hva ble resultatet?

Kjenner jeg er litt redd for at jeg kan ha svangerskap utenfor livmoren også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved min første graviditet var jeg på tidlig ultralyd. Ca uke 5 tenker jeg. Så veldig veldig lite. Han lurte til og med på om jeg var gravid. Det var jeg selfølgelig og fikk en nydelig baby.

Nå er jeg 4-5 uker på vei og var til ultralyd 4+3. Da så han kun en litt fortykka livmor, men ingenting annet. Han mente det var fordi det var altfor tidlig. Skal tilbake i uke 6-7 for å se om vi ser hjerteaktivitet. Så tror ikke du skal bekymre deg for at du ikke ser så mye nå så tidlig. Det er vanlig :)

Skrevet

Å, tusen takk, Pruseluskan :-) Det var godt å høre :-) Da kan det jo hende alt er greit :-)

Gynekologen hørtes bare så negativ ut. Kanskje fordi hun visste at jeg hadde tatt angrepille. Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet. Har time for ny ultralyd om 3 uker, så hvis jeg ikke har blødd til da, kan det hende jeg får se noe mer..

Med lillegutt var jeg på første ultralyd uke 7+1 og så en klump med anlegg til armer og ben og et bankende hjerte :-)

Ønsker deg lykke til med svangerskapet! Ser jo ut til at vi har termin omtrent samtidig hvis alt går bra (jeg er ca 5 uker i dag etter egne beregninger) :-)

Skrevet

Ingen årsak :) Bare deler mine erfaringer. :)

Jeg vil tru at, fordi du har tatt angrepille, var grunnet til at ho var negativ. Jeg er sånn jeg også, at jeg analysere og tolker den minste ting, når legen snakker. Hehe, fryktelig slitsomt! :)

Etter mine beregninger så skal min termin være 21 juli. Så er vel ca 4+6 nå da. Du får to tette barn du også da? Jeg har jente på 10 måneder fra før.

Skrevet

Jepp, blir evt 14 1/2 mnd mellom dem. Gullgutten er født i slutten av april og terminen blir nå 18.juli hvis jeg regner ut ifra da unnfangelsen må ha funnet sted. Blir spennende fremover :-)

Skrevet

Da gikk det galt denne gangen... Begynte å blø i går og blør rikelig. Da får jeg tusle tilbake til DiB og Småtroll 0-1år..

Kjipt siden jeg tok angrepille og nå føler jeg har tatt en slags abort.. Må bare prøve å tenke at det ville gått slik uansett.

Lykke til Pruseluskan og dere andre her inne :-) Jeg kommer nok ikke tilbake før til sommeren, tenker jeg..

Skrevet

Forresten jeg som er HI. Byttet nick igjen..

Skrevet

Huff :/ Føler med deg. Utrolig trist å høre. Man må bare ikke tenke på om du kunne gjort ting anderledes, for mest sannsynig så kunne du ikke det. Masse lykke til videre og kos deg med baby´n du har fra før. :) klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...