Gå til innhold

helgeavlastning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

er det noen helgeavlastere her?

Hvordan fungerer det for dere?

Lønnes det? Fra hvem?

Jeg er på vei ut av er forhold med ditt barn og vårt barn.

Mitt barn blir med meg og hennes barn skal komme til meg annenhver helg.

Vi skal dele alle helgene og ha ungene annenhver helg.

Han som ikke er min har allerede en mappe hos barneværnet fordi han har ganske store sosiale problemer. Han har ikke en adhd diagnose men man skuer hunden på hårene etter å ha jobbet i spesialskole i snart 10 år.

Må si at jeg gleder meg litt til at alle ting ved bruddet er ordnet. Vi bor sammen enda.

_Mann_

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fungert som avlastningshjem for to gutter, på ulike tidspunkt. Vi hadde guttene fast fra tors-søndag en helg i mnd. og to ettermiddager. En var her mer permanent, men faren som var enkemann var syk. Det var gjennom barnevernet:)

Har gutten spesielle behov er jo det mulig at du kan være fast avlastingshjem for han. Fin måte dere ordner det på forresten!!

Skrevet

Vi har blitt tilbudt avlastning i flere år, men det har ikke passet for oss på grunn av at han ikke klarer å omstille seg når han kommer hjem igjen.

Så nå får moren en gyllen mulighet samtidig som han får samvær med meg:)

Hvordan var lønna?

Det blir mye lettere for oss å praktisere de samme reglene når det gjelder leggetid og alle de andre greiene han trenger for å ha oversikt over dagen sin. Han takler forandringer i daglige rutiner dårlig, og det er det vanskelig for andre å forstå og leve etter. Han er jo så snill og ordentelig. Det er nok det som gjør at han ikke fikk noen diagnose på bupa. De konkluderte med at det var kommunikasjonsproblemer... Da er det rart at ikke barneværnet ser det samme. Vi har vært igjennom diverse programmer der. Pmto og marthe meo blandt annet, og de sier at vi har et flott forhold til gutten.

Skrevet

Vi er helgeavlastere og synes det er kjempefint. Annenhver helg har vi et barn her og det går veldig bra. I starten var barnet veldig sjenert og stille når det var hos oss, men nå har h*n tint opp og er veldig hjemmevant. H*n tør å vise seg fra alle sine sider, tør å si i fra om det skulle være noe og tør jammen å krangle med barna våre. Veldig godt tegn! :)

Vi får lønn av kommunen. Sender inn timelister en gang i måneden til barnevernet. Lønna er knapp, men det hjelper uansett på :)

Vi kjente ikke barnet fra før av. Men vet om et par stykker som er avlastere for barn i familien og får lønn av barnevernet (kommunen). Men hvordan de har gått frem, vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...