Kystrøya Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Jenta vår er 5 år, og jeg sitter nå og spekulerer på hva vi skal kjøpe i julegave til henne. Kan lydbøker være en idé, eller er hun for lita til det enda? Hun elsker eventyr og vi leser veldig mye.
blåbæret Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Her leser vi for barna hver kveld og setter på en lydbok som de sovner til. Så vi har masse lydbøker, fint i bilen også!
Kystrøya Skrevet 13. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2009 Ååå så koselig det høres ut =) Spiller dere lydbøkene av på vanlig cd-spiller da? Eller har ungene f.eks mp3 spiller som dere legger bøkene inn på?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 De har brukt det i hvilestund i bhg fra de var drøyt 2,5 år, og det var populært der. Mamma har spilt "mormor og de 8 ungene" for henne når de trengte lekepause og det likte hun veldig godt. Her hjemme har jeg prøvd med "lillebror og knerten" men siden vi har brukt det i leggelesing (klarer jo ikke lese anne cath så lenge jeg ikke har hennes stemme, hehe) så har hun ikke helt klart å følge med. Tror nok også at hun kunne likt det. Om jenta di liker å bli lest for så tipper jeg hun vil like lydbok )
blåbæret Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 De har hver sin cd-spiller på rommet sitt!
LivetErEnLek Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Jeg har brukt lydbøker til ungene mine fra ca 2 års alder. Det går i Albert åberg, Folk og røvere i kardemommeby, Hakkebakkeskogen, Olebrum, Pulverheksa, Knerten osv. Han eldste er 13 år nå og laster de ned bøker på ipoden og bruker når vi skal kjøre langt.
erteposen + 4 Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 Mine har hørt mye på lydbok fra 2-3 årsalderen. Astrid Lindgren og ikke minst Torbjørn Egner går hele tiden, og mange av de nyere også. De har cd spiller på rommet, og akkurat nå hører 5-åringen på Harry Potter mens han bygger lego.
*toppris* Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 har vurdert det samme her for 3 åringen, han elsker å bli lest for... har hele tiden tenkt at han var for liten, men tror jeg skal prøve etter å ha lest denne tråden:)
solita 06 Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 Sønnen min blir 3 i januar, og har den siste måneden begynt å høre på Egner og en Karsten og Petra lydbok. Liker best Kardemomme by, vi har lest boka først. Når han er trøtt etter barnehagen liker han godt og lytte til den og bla i boka samtidig. Veldig opptatt av Tobias i tårnet :-)
Gjest Skrevet 13. november 2009 #10 Skrevet 13. november 2009 Minsta på 2år hører mye på lydbok Noen ganger legger hun seg i saccoen andre ganger leker hun samtidig. Husker jeg gjorde det selv. Har mange gode minner av at jeg ligger på gulvet og leker med teppet samtidig som jeg hører på Postmann Pat. Vet jeg hadde mange kassetter, men husker kun Postmann Pat.
*Rutletutt* Skrevet 13. november 2009 #11 Skrevet 13. november 2009 Gutten vår på snart 5 år elsker de få lydbøkene/eventyrene han har, så han skal få flere til jul:-)
lÅktiHaUDe Skrevet 13. november 2009 #12 Skrevet 13. november 2009 Kjøpte Ipod Nano til 6 åringen vår nå i bursdagsgave. Denne håndterer hun helt supert. Her legges inn lydbøker og musikk. Lydbøker har hun hørt på lenge. Kjekt med Ipod der de kan høre musikk og bøker i en liten "dings" hehe slipper og drasse på mange cd plater, som vi gjorde før.
cammiss Skrevet 13. november 2009 #13 Skrevet 13. november 2009 Her startet vi med dyrene i hakkebakkeskogen- og kardemommeby og i sommer- til frøkna på 4 fikk vi Lillebror og Knerten- og den var utrolig bra både for små og store- hun ville begynne på cd1 igjen med en gang den siste var ferdig- En grunn til at den er så bra er at Anne Cath Vestly leser selv! Absolutt en hyggelig ting- spesielt på lange bilturer- for alle i familien(med små barn da)- Vår datter vil gjerne at vi også skal høre det hun hører- hun tør ikke å høre på alene- vi prøvde med Ipod- men det fiungerte ikke her. Men denne anbefales!
cammiss Skrevet 13. november 2009 #14 Skrevet 13. november 2009 og så fikk vi lydbok med 4års boken i kirken- lest av Kåre Conradi- Den var også veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå