Jentemammaen Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Jeg syns det er litt jentete... Hadde i hvert fall ikke kjøpt rød vogn til min egen gutt...
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Ja, det går fint med rødt til gutt:) Jeg synes det er flott med blått til jenter også
UnePune äntligen hemma! Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Jeg valgte rød søskenvogn til guttene mine =) Blei litt lei av bare svarte vogner. Så ikke jentete ut.
blåbæret Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 Til en baby ville jeg ikke hatt rød vogn, men det er fordi det er vanskelig å se om det er gutt eller jente og da ser folk gjerne på farger på vogn, klær osv. Og jeg tror jeg hadde blitt lei av er det jente spørsmålet. Men til en større gutt i sportsvogn er rødt tøft! Begge gutta mine har mye røde klær, men nå er de ganske store.
Cruella De Vil Skrevet 13. november 2009 #10 Skrevet 13. november 2009 Jepp, funker fint synes jeg. Jeg ville ha rød vogn til gutten min, men fant ingen modeller vi ønsket med fin rødfarge, så da ble det sort i stedet.
erteposen + 4 Skrevet 13. november 2009 #11 Skrevet 13. november 2009 Synes det er litt trist at diskusjonen om rødt kan brukes til gutter kommer opp i 2009. Det er da virkelig en guttefarge! Spiderman er jo rød, og fotballaget Brann:) Rødt til gutter og menn er kjempe fint!
Gjest Skrevet 13. november 2009 #12 Skrevet 13. november 2009 Hvilken vogn farge "gir bort" at det er gutt i vogna? Skjønner at rosa vogn betyr jente, men det er vel ingen som tror at feks en marineblå vogn nødvendigvis betyr at det er gutt. Og beige, brunt, grønt, svart, grøtt etc er jo iallefall kjønnsnøytralt.
BettyBoob Skrevet 13. november 2009 #13 Skrevet 13. november 2009 jeg hadde/har knall rød OTH til gutten min kjempetøff!
Joikaboll@ Skrevet 13. november 2009 #16 Skrevet 13. november 2009 Det funker utmerket, her bor en liten gutt med rød vogn.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 13. november 2009 #18 Skrevet 13. november 2009 Tenker at rødt er unisex. Kunne godt hatt det selv, mannen er også glad i rødt.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 13. november 2009 #19 Skrevet 13. november 2009 Rødt funker helt fint!
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 13. november 2009 #20 Skrevet 13. november 2009 Men må legge til at folk er litt rare når det gjelder farger ja. Vi hadde mørk grønn og limegrønn vogn til snuppa, og noen mente det var guttete. "Å, trodde dere at dere skulle få gutt dere, eller, ettersom dere har grønn vogn?" "Eh, nei, vi visste at det ble jente."
-Lane- Skrevet 13. november 2009 #21 Skrevet 13. november 2009 Jeg ville ikke valgt rød vogn til gutt. Er den arvet fra storesøster synes jeg det er greit, men møter jeg noen med ny baby og rød vogn så tenker jeg at de håpet på ei jente. Sorry..
Gjest Skrevet 13. november 2009 #22 Skrevet 13. november 2009 Vi har knall rød vogn til vår gutt. Kjempefin! Hvorfor skulle det IKKE funke??? Sorry, men blir helt oppgitt over at enkelte fortsatt mener rødt er jentefarge og blått er til gutter. Er det deres egen usikkerhet eller hva er greia? Redd for å "påvirke" gutta til å bli femi? Eller pinlig at noen tar feil kjønn? Gutten min har klær osv. i nesten alle farger. Styrer unna rosa og veldig "jentete" ting da. Egentlig syns jeg både gutter og jenter kan bruke alle farger, men har selv en liten greie på at rosa er til jenter... Og for orden skyld- jeg håpet slett ikke på jente!!! Jeg håpet på ett frisk barn- var heldig og fikk akkurat det jeg ønsket meg!!!
ippemo får augustbaby Skrevet 13. november 2009 #23 Skrevet 13. november 2009 Synes det funker flott! Gutter kan da fint bruke rødt uansett? Hadde rød vogn til min gutt, og jammen har han ikke røde klær og støvler også
ippemo får augustbaby Skrevet 13. november 2009 #24 Skrevet 13. november 2009 Vil føye til et par ting her; ingen spurte om kjønn, han var ganske tydelig gutt selv om vogna var rød. Ikke en eneste gang ble vi spurt om det var gutt eller jente. For det andre, så kjøpte vi rød vogn for at vi likte rød vogn. Ikke for at vi ønsket at han skulle være jente. Hvorfor skulle vi det? Han har da en storesøster...;-) For noen tåpelige fordommer som blir nevnt her. Pga en rød vogn! Må jo bare le, det er jo helt idiotisk...:-)
Gjest Skrevet 13. november 2009 #25 Skrevet 13. november 2009 Jeg håper iallefall ikke på jente. Har jente fra før og hun har bare hatt grå vogner. Denne gangen synes vi det var moro med litt mer farge og valgte rød. Men den ble ikke kjøpt før lenge etter ultralyd så vi visste godt at det ble gutt. De eneste fargene som etter min oppfatning ikke er kjønnsnøytrale er rosa og lilla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå