Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Jeg gjorde alt jeg kunne for å bytte bort vakten min i morgen lørdag kveld (fordi jeg var usikker på om jeg hadde barnevakt + vondt i ryggen og veldig sliten, gravid uke 22), involverte avd.leder og allting. Men var plent umulig. Ingen som ville/kunne jobbe. Så ga opp. Og hadde tenkt å jobbe. Så ble dattern min (1 år) syk med oppkast og diare i går ettermiddag Kastet opp hele natten, hyppig diare i dag. Så hjemme fra jobb i dag m sykt barn (mannen bortreist). Og nå begynner jeg å bli syk selv tror jeg! Så jævla typisk!!! Skikkelig uvel i allfall.. Løs i magen, fryser og hodepine. Men tør ikke ringe syk til i morgen kveld! Det er jo ingen å få tak som kan gå for meg. Avd.leder er på jobb i morgen, om jeg ikke kan må vel hun gå dobbelt. Hva hadde dere gjort? Jeg har bestemt meg for å se det an til i morgen da. Men VELDIG LITE lyst å ringe syk etter først ha prøvd å bytte bort vakten... Virker jo veldig mistenksomt gjør det ikke? På den andre side er sykepleier på sykehjem, ikke så lurt å dra med en evt. omgangsyke dit..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Dra på legevakten og få deg en sykemelding
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Å ikke gi de gamle omgangssyke må vel være 1. pri.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Sykemelding for et par dager bare? Jeg er så og si aldri syk fra jobb, så kan jo bare bruke en egenmld i såfall. Skjønte ikke den helt. Blir ikke lettere å skaffe noen for meg selvom jeg har sykemld. liksom. HI
Libido- Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Hun må ikke gå dobbelt. De kan beordre folk på jobb. Få deg sykemelding du =)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Jeg ville ringt lege og fått sykemelding, bare si at du er gravid og har brukt opp egenmeldingene så får du sykemelding for 2-3 dager. Alle leger er enige med deg i at du ikke kan gå på jobb og stelle de gamle om du har omgangsyke. Grunnen til sykemeldingen er å slippe å bli mistenkeliggjort av sjefen din. Er sjef selv og ville blitt rimelig oppgitt om en av mine ansatte hadde prøvd så iherdig å bytte bort en vakt også ringt inn med spysyke når de ikke gikk, jeg hadde trodd de jugde! Så få en sykemeldig.. Alle kan bli syke og det kan man ikke noe for, det virker bare så suspekt etter å ha prøvd å bytte bort vakta først...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå