Gå til innhold

Hvordan tror dere dette går....? Har ei venninne som....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som har bobb i usa i noen år og giftet seg med en mann derfra..... Han har to barn fra før, kriger i afganistan.... Han er meget kontrollerende, skal hun ut en tur med ei venninneveien, feks så må dette planlegges flere dager i forveien, han må ha alle detaljer....

Nå er hun gravid, har snart termin og hun kom hjem til norge for noen uker siden,(har all sin familie her) hun sa til mannen at hun skulle reise hjem til usa i begynnelsen av oktober igen, men dette var en løgn siden hun aller helst ville flytte hjem til norge igjen, hadde hun ikke sagt at hun skulle reise hjem i begynnelsen av oktober så hadde hun aldri fått lov til å reise....

Hun reiste ikke hjem til usa som avtalt for hun ville jo helst føde barnet her og bli her....

Og plutselig kommer mannen etter henne til norge og har tatt kontakt med to advokater i usa med beskyldninger om at hun har kidnappet hans ufødte barn! Så stakkars henne turte jo ikke annet enn å reise tilbake til usa, skal nå i rettsak der..... Uff, hvordan tror dere det går? Er det mulig at hun bare må innfinne med å bli værende i usa?

Synes så utrolig synd på henne, er redd hun aldri kommer seg tilbake til norge med barnet sitt.... Er det håp tror dere....?

Frykter at hun på en måte er fanget der nede....

Takk for at dere leste, ble vel litt rotete dette.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det e jo litt dårlig gjort å stikke av på den måten og planlegge å ikke komme tilbake.

Jeg hadde blitt rasende om jeg hadde en mann fra et annet land som plutselig reiste på ferie med ungen(e) for så å aldri komme tilbake.

Skrevet

Enig, tror hun har gjort situasjonen verre for seg selv ved å ikke komme tilbake. Finnes uansett verre steder å bli "stuck" enn USA..

Skrevet

Hun MÅÅÅÅÅÅ reise tilbake til Norge og føde her, eller blir hun fanget av det amerikanske systemet og pappaen stille tusen ganger sterker enn henne.

Jge har ehn venninne som var idiotisk nok til å reise og føde babyen sin i pappaens hjemland (latin-Amerika), selv om forholdet var skrantende/over.

Hun har måtte blir der siden, og nå er det 9 år siden hun fikk datteren. Han har all makt og all rett og har behandlet både henne og datteren som dritt, med full støtte fra hjemlandets rettsystem.

Og USA er IKKE bedre, tror du meg.

FÅ HENNE HJEM, TVING HENNE TIL Å FØDE I NOGRE, FOR ALL DEL!!!!!!

Skrevet

Og barnet? Og faren?

Har man valgt å bli sammen med en fra et annet land og bosatt seg i vedkommendes hjemland og i tillegg valgt å få barn så kan man ikke bare pakke ungen i kofferten og reise hjem.

Her hjemme på berget blir det ramaskrik når foreldre tar ungene med til hjemlandet. Store overskrifter om kidnapping, hyl og drama. Men når norske kvinner i utlandet gjør det samme så er det altså helt ok?

Skrevet

Unnskyld meg?!? Skal hun bli i et forhold hvor hun blir overkontrollert av en mann bare fordi hun er gravid? Nei, hun bør komme seg bort fra mannen, så kan han ha vanlig samvær sånn som så uendelig mange andre. Selvfølgelig vil hun hjem til Norge, det hadde jeg også villet. Har han problemer med at det er langt, så får han også flytte hit da. Er ikke opp til han å bestemme.

Skrevet

Ja dette hørtes jo ut som et kjærlig forhold basert på gjensidig respekt..

Skrevet

Det er klart hun ikke trenger å bli i forholdet, men det betyr ikke at hun har mer rett på ungen enn ham! Altså kan hun slett ikke stikke av med barnet uten hans samtykke. Hun kan jo bare flytte ut om hun vil, så kan de ordne samværet seg imellom, evt innenfor rettssystemet. Men mor bestemmer ikke mer enn far!

Skrevet

Det er heller ikke kun helt opp til henne å bestemme. Ja, hun kan bestemme over seg selv, men når det er barn inne i bildet så kan man ikke gjøre som man vil.

Og velger man å bli gravid med en utlending og bo i et annet land så får man også ta konsekvensene av dette. Hun må da gjerne forlate han, men å ta med seg ungen til Norge synes jeg er drøyt!

Hvordan hadde du reagert om mannen din hadde tatt med seg ungen til et annet land og sagt at om du hadde problemer med det så fikk du bare flytte etter?

Barn eies ikke av sin mor - selv om mange later til å tro det!

Skrevet

Hvis en person går så drastisk til verks,så er det trolig at hun har en god grunn...stakkar henne! Men er hun ikke norsk statsborger da?mener på at ingen kan tvinge henne til å bo i usa,ikke barnet heller dersom hun føder her i norge..noen advokater der ute som kan si noe mer om dette?

Skrevet

Hvor ble det av retten til å bestemme over egen kropp, da? Så lenge hun er gravid, og ikke har født kan hun reise hvor hun vil. Hvis barnet blir født i Norge blir det norsk statsborger, blir det født i USA blir det statsborger der.

Var det meg ville jeg reist til Norge og født her, og så tatt diskusjonen om samvær utfra det.

Skrevet

Hadde du sagt det samme til en mann fra ett muslimsk land, som kidnapper sitt barn i kjærlighet og frykt for barnets framtid, at han "har en god grunn" og bla bla....

Skrevet

"Nå er hun gravid, har snart termin og hun kom hjem til norge for noen uker siden..."

Hvis hun snart har termin tar ingen flyselskaper henne med, eller?

Uansett har hun rett til å bestemme over egen kropp, javel, men hun bestemmer ikke alene over ungen når den ikke lenger er en del av hennes kropp.

Skrevet

Ser det er mange idioter her som virkelig mener at hun skal måtte bli boende der fordi hun er gravid. Hvis denne mannen er slik som beskrevet i innlegget, er det mer enn grunn nok til å komme seg unna!

Klart han vil hun skal føde der sånn at barnet blir amerikansk statsborger, da vil han ha retten på sin side uansett, og hun vil aldri i verden kunne flytte hjem til Norge med barnet, uansett hvor vanskelig forholdet til barnefaren blir.

Hun bør komme seg hjem til Norge fortere enn svint sånn at barnet kan bli født her, og SÅ kan de diskutere samvær! Det betyr jo ikke at hun ikke kan reise dit og til og med bo der hvis hun ønsker det, men dersom hun sørger for at barnet er norsk statsborger, vil hun alltid ha den tryggheten at hun kan komme hjem til Norge dersom ting skulle bli for ille for henne.

Jeg er selv gift med en amerikaner og er glad i USA (vi bor i Norge), men jeg kan love dere at i USA står du på egne ben dersom du får problemer, så hvis hun ikke har et godt nettverk der vil livet kunne bli veldig vanskelig for henne.

Hadde dette vært min venninne, ville jeg gjort alt jeg kunne for å få henne til å skjønne hvor viktig det er at hun tenker litt frem i tid, og ikke bare gir opp og håper på det beste. Det er jo ikke snakk om å holde barnefar unna barnet, hun vil kunne bo i USA med barnet selv om de begge er norske statsborgere. Men hun bør tenke seg godt om før hun lukker døren til muligheten for å kunne reise hjem med barnet i fremtiden, når hun tross alt har en mann som virker umulig å leve med, og som sannsynligvis vil kunne gjøre livet til et helvete for henne.

Han kan skremme henne alt han vil med amerikanske advokater, men hvis barnet er norsk statsborger er det de norske lovene som gjelder.

Håper virkelig hun tar til fornuften, ikke lar seg skremme, og kommer seg hjem umiddelbart. Vet ikke hvor lenge det er til hun skal føde, men om hun så må lyve til flyselskapet for å komme seg med flyet så bør hun gjøre det.

Stakkars jente, håper virkelig det ordner seg!

Du får oppdatere oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...