Gå til innhold

Hvor nøye er dere på maten dere spiser? (Samme som 2.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var veldig, veldig forsiktig med førstemann. Er det også denne gangen. Holder meg unna det som står på matportalen, og er stort sett nøye med håndvask etc før jeg spiser.

Det jeg lurer litt på er hvor nøye man skal være på mat når man spiser ute/borte. Jeg har for eksempel spist litt på Bagel and juice i det siste. Velger bagels med trygge ting, men jeg ser jo at de ofte tar i spekeskinke og roastbeef med de samme handskene som de lager maten min med. Kan dette være farlig, eller har det ikke noe å si? Hva med salat ute, holder dere dere borte fra det? Man vet jo ikke om den er godt vasket. Når det er sagt slapper jeg mer av denne gangen og tenker at man aldri kan spise noe om man skal tenke på alle disse tingene. Uansett hva man bestiller vet man jo ikke hva de som har laget den har tatt i først, liksom..

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er farlig å spise noe, selvom de har tatt i spekeskinke på forhånd. Da kan man jo nesten ikke spise ute i det hele tatt, for man vet jo aldri sikkert hva de har tatt i på forhånd. Her i Norge spiser jeg salat ute, men ikke i syden.

Skrevet

Jeg er som deg, veldig forsiktig med hva jeg spiser, også nå i andre svangerskap. Better safe than sorry tenker jeg. Når jeg er ute sier jeg at jeg er gravid og at alt jeg skal ha må være gjennomstekt osv. Prøver å stole på at folk gjør sitt beste, men man vet jo ikke. Hadde jeg sett at noen tok på spekeskinke og roastbeef med de samme hanskene som de skulle lage maten min med hadde jeg nok sagt i fra, selv om det er små sjanser for at det skal skje noe gæernt med en så liten mengde bakterier. Jeg spiser bare mat som er kokt, stekt, woket ol. Salaten spiser jeg hjemme :-)

Når det er sagt så er jeg klar over at jeg nok hører til i høyre ende av skalaen avslappet - hysterisk B-) Men da slipper jeg å uroe meg og spekulere om jeg har fått i meg noe skummelt, noe jeg vet jeg ville gjort ellers.

Skrevet

jeg er kansje av de som tenker mindre når det kommer til hva jeg spiser. spiser det som passer meg der og da. liker ikke sushi og ikke spekemat anyways så har ikke noe problem med å styre unna det. tenker at det beste er at jeg faktisk spiser noe.

sist levde jeg på potetmos og melk i 2-3mnd frem til fødselen. fødte friske fine barn med en vekt akkurat passe for tiden når de ble født. 2700g i uke 36.

denne ganga klarer jeg heldigvis å spise litt mer variert hehe. gleder meg til julemiddagen allerede :D pinnekjøtt å kålrabistuing å hvit saus mmmmmmmmmmm nå ble jeg sulten gitt. salat spiser jeg ute hadde ikke spist det f.eks i utlandet men her hjemme ser jeg ikke noe problem med det.

Skrevet

Her i Norge skal det være trygt å spise de fleste utesteder....

Er ikke mer kritisk nå enn ellers. Men så er jeg veldig var på det jeg har i meg generelt da. Mister lett matlysta om jeg ser noe jeg ikke liker....

Finnes det utesteder i dag som ikke vasker salaten?

Mamma mener det med tanke på måten det er kuttet på. Men jeg ser jo feks på BigBite at de kutter først for så å vaske etterpå.

Det vil vell fort bli reaksjoner om et sted ikke vasker salaten? Det er jo ikke akkurat vanskelig å unngå å merke det?

Eller er det jeg som er naiv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...