Gjest Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Altså, lager dere noe spesielt, feks en salat el lignende, eller serverer dere den maten barna får?? Skal ha et lite selskap til mellomste , vet ikke om foreldrene er med(håper ikke egentlig), da barna er i 5 årsalderen, men hva er vanlig med mat til de? Tror ikke jeg orker å styre med noe ekstra pga en spesiell livssituasjon akkurat nå, men lurer på hva andre gjør når de ha selskap...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 jeg tenkte at om småen skulle ha barnebursdag (noe som er enda litt uvist) så lager jeg en pastasalat som de voksene kan ta av om de ønsker. det er enkelt også slipper man og bare se på at barna spiser.
Gjest Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Tenkte faktisk på det. Er jo enkelt og raskt å lage. Men lager selvfølgelig rikelig av det barna skal få, slik at de voksen også får noe mat:)
Libido- Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Vi har barneselskap på dagen og foreldre/familie på ettermiddagen. Vi lager koldtbord, som alle får =) synes det er enkelest slik, så er det veldig populært =)
Denice Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Har altid servert det samme til store og små.. enten det er pølser eller pizza.. Kaker og gelè er det alltid mer enn nokk av så det blir også praket på de...
Helverine Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Hadde barnebursdag hjemme i fjor. Ingen voksne var med. De hadde i så fall fått det samme, og kaffe/te hvis de ville. I år skal vi ha det på et lekeland, så da får de vel kake hvis de er med vil jeg tro. Spiser sikkert opp pølsene etter ungene sine også ;o)
Gjest Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 jeg serverer de det samme som barna fårt...og så kaffe til de som vil ha det:)
erteposen + 4 Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 Har vi venner med barn serverer vi mat til begge, og da gjerne gryterett som bursdagsbarnet stort sett vil ha her i huset. Er det bhg. barn er det ikke vanlig at foreldrene blir med, da skriver en det på invitasjonen. Om de dukker opp så får de en kopp kaffi, men det er jo regna som litt uhøflig å bli med barnet inn om det ikke er avklart. Er barna så små at de bruker bleie skriver en jo navnet til barnet i invitasjonen, med mamma eller pappa. Blir jeg med barnet i bursdag forventer jeg ikke mat:)
Gjest Skrevet 13. november 2009 #10 Skrevet 13. november 2009 De får spise det ungene får, pluss selvfølgelig kaffe og te.
Bolla:) Skrevet 13. november 2009 #11 Skrevet 13. november 2009 her fikk de pølse den ene gangen og taco den andre gangen..akkurat som barna
FrøkenSprøken Skrevet 13. november 2009 #12 Skrevet 13. november 2009 Vi pleier å feire bursdag i skogen, og da får foreldrene det samme som barna. Gjerne pølse med brød og lompe, og pannekaker stekt på bålet. Sjokoladekake, saft, kakao og kaffe, og evt noen marshmallows. Jeg tar det som en selvfølge at foreldrene blir med, og tanken har aldri slått meg at det kan være frekt å bli med. For det første ønsker ikke jeg å ha ansvaret for 15-20 unger (vi ber hele barnehagen) alene, og for det andre er jeg svært skeptisk til å overlate små barn hos folk de ikke kjenner, når det er mange tilstede. Treåringen vår ble invitert i bursdag i barnehagen, og da var jeg med hele tiden. Mammaen til den andre treåringen var der også hele tiden. Det var da i et hus hvor våre barn aldri hadde vært før. De større barna kom alene. (Men en av fireåringene savnet mammaen sin masse, og gråt den siste timen før mor kom) Tanken har virkelig ikke slått meg om noen kan oppleve det som frekt at jeg ikke forlater sønnen min hos fremmede.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 13. november 2009 #13 Skrevet 13. november 2009 Greit med sommerbursdag, for da griller vi uansett. Pølse, fisk, kylling mm. Alltid noe som faller i smak. Når vi har vært i bursdager så har vi fått påsmurte vafler og rundstykker, kyllingsalat, pizza, pinnebrød og sånn dær:)
Libido- Skrevet 13. november 2009 #14 Skrevet 13. november 2009 Her har det også vært en selvfølge at foreldrene har vært med. Men har bare vært i 2 og 3 årsdager enda. Kjempe koselig =)
Gjest Skrevet 13. november 2009 #15 Skrevet 13. november 2009 Takk for mange svar. Blir nok noe godt for en hver smak:) Koselig om foreldrene blir med, men føler det blir litt sånn stress rundt det når de er såpass store og det er jo få barn, som kjenner bursdagsbarnet. Klarer ikke helt og forklare, er nok noe med at jeg selv ikke er så veldig "sosial" kansje...:)Blir nok en fin dag uansett!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå