Chri_ Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Hei! Trenger kjært noen gode råd mot sår i valker bak knærne og i halsen, Snuppa vår er blandt dem runde og var 8500 gram og 64 cm på 3 mnd kontrollen. Hun hadde ikke disse sårene da, men dette har dukka opp i går. Jeg har prøvd sinksalve, men hun gråter når jeg tørker forsiktig og både smekker og skjorte kommer selvsagt inn i såret. Det kom litt blod på våtservietten da jeg vaska i dag tidlig. hjeeeeeeeeeelp... Hilsen Ny mamma
blond Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Stakkar jenta di! Prøv med talkum eller støtpuddersalve. Pass på at hun er helt tørr når du smører henne og før du kler henne. Og la henne ligge naken når hun kan. Unngå såpe, hvis du må ha såpe er det lurt å bruke en mild, f.eks en dråpe Babyline i badevannet.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 for det første, ikke vaske henne med våtservietter. Kun til nød på tur. Til min eldste brukte jeg olivenolje i valkene de gangene han var sår. Ha litt på en bomullsdott, el evt bare ta litt på fingern og ha imellom valkene. Jeg brukte det i rompa på han også når han vr sår der. Har så og si aldri brukt sinksalve. Når jeg tenker meg om brukte jeg olivenolje til lillemor også. Hun hadde mye slikt som det la seg rusk i og var rødt rundt halsen.
mamazon <3<3<3 Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Null såpe, null våtservietter, lufttørking - og potetmel! Fikk tips for lenge siden på Dib, potetmel er helt uovertruffent Bruk en bomullsdott og stryk/dab melet i valkene. Det hindrer friksjon og lar sårene gro.
yasmina Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Som de andre sier saa ingen vaatservietter. Er hun veldig saar og maa vaskes er det beste aa skylle henne i vasken under rennende vann. Klapp helt toert og ha paa potetmel er metoden vi ogsaa har brukt. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå