Gå til innhold

Prevensjon. Hva skal jeg velge? Hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått barn nr 2 for en måned siden og nå skal jeg nok begynne på prevensjon. Er litt usikker på hva jeg skal velge, tror vel egentlig dette blir vårt siste barn, så det kan godt være en type som varer lenge. Jeg har tenkt mest på spiral, men burde jeg velge hormon eller kobber? Gjør det vondt å sette den inn? Merkes den?

Hva bruker dere og hva er fordelene/ ulempene med den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kobberspiralen fordi jeg ikke kan ha noe med hormoner,så da må det bli den eller sterilisering og det er litt tidlig for meg å gjøre det selv om jeg ikke kan tenke meg flere barn..men man vet jo aldri!!

Den sitter jo i 5 år og merker ingenting til den,heller ikke å sette den inn..

Mange mener de blør mer under mensen med kopperspiralen men det merker jeg ikke så mye til egentlig.kanskje litt mer enn vanlig men kun i 4-5 dager og det synes jeg ikke er ille..

Skrevet

Jeg bruker hormonspiral og er super fornøyd! Tok 2 paracet før jeg satt den inn, men merket ingenting.

Blør litt mindre enn før ved menstruasjon og det er jo bare bra! Har venninner som har mistet mensen helt etter en stund.

Hadde litt småblødninger i begynnelsen, men det gav seg etter ca.2 mnd.

Skrevet

har kobberspiral for jeg kan ikke ha noe annet.

helt grei og blør litt kraftig et par dager, men ikke mer enn før tilsammen

Skrevet

jeg har kobber spiral og er kjempe fornøyd. Merket ikke at den ble satt inn. Det er værre å ta en celleprøve syns jeg.

jeg har IKKE mens smerte og blør 2 dager litt kraftigere enn vanlig, men etter det er det bare truseinnlegg som behøves i et par dager. Men har jo også hørt om dem som blør kjempe mye og har mye smerter.

Skrevet

Jeg bruker p-stav (den kan enten sitte i 3 eller 5 år, er litt mindre av et stoff (østrogen?) i den på 3 år). Forrige gang eg hadde den hadde jeg ikke mensen regelmessig, kunne gå 3mnd mellom hver gang.. Har det denne gangen også, og foreløpig kun hatt mensen 1 gang (satt den inn i slutten av oktober).

Jeg syns den er veldig grei, for man merker ikke noe til den.

Skrevet

Anbefaler hormonspiral på det sterkeste! Tok mellom 2 og 4 sekunder å sette den inn og jeg merket INGENTING! Har nesten ikke mens lengre heller. Går maaaange mndr mellom hver :o))))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...