Gå til innhold

vanlig at vekten bare øker ekstremt de siste ukene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lagt på meg 2!! kg på en uke (37+3) Hadde verken proteiner eller er hoven eller noe, er det normalt? kjennes ut som jeg skal sprekke rett å slett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går vel i rykk og napp vil jeg tro. Jeg la på meg nesten ti kilo fra ca uke 37 og frem til fødsel sist. Det var riktig nok mest vann, men da gikk jeg nesten tre uker over også.

De to kiloene dine kan kanskje ha litt med når på dagen du veier deg og hva du har spist og drukket også?

Du vil merke forskjell på vekten om du veier deg før frokost eller etter middag:)

Skrevet

Kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde lagt på meg 300 gr. fra jeg var på kontroll uke 37+5 til neste kontroll 39+3.

Tror nok det er sånn som En til i Februar sier, har veldig mye med når du veier deg, og hva du har spist og drukket! Har du f.eks spist salt mat så vil jo dette binde opp vann i kroppen. Så det er nok ingenting å bekymre seg for :)

Skrevet

åh, det var godt å høre! stemmer nok det med salt mat ja, for jeg hadde spist taco kvelden før og var hos jordmoren etter lunch, ikke det at jeg er redd for å legge på meg altså bare redd magen min ikke tåler å bli så stor så fort.. hadde det fortsatt hadde jeg jo lagt på meg 6 kg på 3 uker.. å det vil jeg tro er i overkant litt mye..

Skrevet

Jordmor sa til meg på sist kontroll at de siste tre ukene legger bebisen på seg ca. 250gr i uka. Så det er ikke bare mammaen som legger på seg... :o)

Skrevet

Jeg har også lagt på meg i overkant av 2 kg den siste uka. Og litt over ett kg uka før det... Men har begynt å få litt vann i kroppen, da. Har til nå lagt på meg ca. 1/3 av opprinnelig kroppsvekt. Puh! *Nå er det på tide å ha seg ut derifra, lille venn!!!*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...