Gå til innhold

Noen med barn som ikke spiser middag overhodet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som er 13 mnd, og jeg har prøvd ALT for at han skal kunne spise middag (med pauser innimellom) men neida, han spytter det ut og ferdig med det.. Synses det er så sjeldent at unger ikke liker middag.. Er det noen andre der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min snudde seg vekk når han skulle ha mat, starta i 8-10mnd alderen. Han er i dag ein frisk og fin gutt på 55,år som elskar middag!!

Ikkje press han, la han få ordne det sjav. Gje han ei skjei og la han få grise, om han vil eta med hendane så la han få lov til det. Legg ulike ting på tallerken, ikkje blande det, og la han få velge om han vil ha noko eller ikkje. Når middagen er ferdig så er den ferdig og han får mat når neste måltid er, ikkje gje han noko anna fordi han må få i seg mat, da vil ungen som oftast heller vente på den godbiten enn å eta middag.

Her i huset så er det ikkje så lang tid mellom middag og kveldsmat, i hvertfall ikkje i uka, så den tida i melleom den klarer dei veldig fint. Er ikkje bestandig mine vil ha middag for tidlig heller fordi dei har ete mat kl 14 og frukt kl 15 i bhg..... skjønnar jo at dei ikkje er så sultene når kl er 16 da...

Skrevet

Jenta mi på 4 og et halvt år spiser ikke middag. Vi har prøvd alt mellom himmel og jord for å få henne til å spise. Kan en sjelden gang spise litt spagetti uten kjøtt, men det og pølser er det eneste. Vi lager middag hver dag, og hun får ikke noe annet. Men hun venter heller til kveldsmat. Hun elsker brødskiver, og kan spise mye rart på brødskiva, f.eks røkelaks. Hun spiser mye frukt og liker oppskjærte paprikabiter osv. Spiser også gjerne rå gulrøtter (ikke kokte). Det er ganske frustrerende og flaut når vi er på besøk, men hele familien vet jo om det så vi maser ikke noe rundt det. Minstegutten min på 15 måneder elsker middag, så vi har to veldig forskjellige barn i matveien:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...