Gå til innhold

Ung, gravid og lurer på noe ang. kvalmen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positivt på tirsdag, og ut i fra siste mens går jeg inn i femte svangerskapsuke. Leser på mange debatter at man de fleste ikke er kvalm før i 6-7 osv... Jeg har vært kvalm i over en uke allerede, er dette rart?? Når jeg er kvalm variere veldig, noen dager er det på morningen mens andre dagen på kvelden. I tillegg er det noen dager jeg ikke er kvalm i det hele tatt. I dag er en sånn "ikke kvalm dag" og jeg blir litt bekymret. Noen som har samme erfaring eller vet noe om dette er vanlig?

Setter veldig pris på svar :) På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia :)

70 % av alle gravide oppleve kvalme i første trimester og av dem plages de fleste mellom uke 6 og 12, MEN d betyr ikke t dn ikke kan komme før, eller variere.

Veldig vanlig at man ikke kvalm hele tia i bynnelsen, og kanskje e du heldi å slippe kvalmen seinere? :) Lov å håpe! :)

Gratulere så mye med spira og ha ei go helg ;)

Skrevet

Tusen takk for svar, nå ble jeg litt mer beroliget! :) Satser på at alt er i orden og at jeg slipper det senere. hihi :)

Gratulerer til deg og! :) God helg!

Takk igjen :)

Skrevet

Hvor tidlig man blir kvalm indikerer ofte hvor lenge og hvor kvalm man blir, dessverre. Så hvis du er kvalm allerede i uke 5 kan det nok hende at du er en av de som blir ekstra kvalm i svangerskapet.. MEN: De som blir veldig kvalme har lavere sannsynlighet for å miste. Dessuten kan det indikere tvillinger... :) Det er slitsomt å slite med svangerskapskvalme, men det er på en måte godt også :) Det tyder på at kroppen passer ekstra bra på :)

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, kjenner at jeg blir litt lettet når jeg er kvalm, for da vet jeg at alt er i orden! :) men ja er vell kanskje slitsomt også!

åh, håper det er bare en krabat der inne. hehe, så satser på mye kvalme i stede for! hehehe..

men igjen! takk for svar :)

Skrevet

Nå ble jeg kjemperedd!!! Har ikke vært kvalm i det hele tatt, og jeg er i uke 7! :/ Hmmm...

Kom kvalme, KOM!

Skrevet

jeg også er i uke 7 å ikke kvalm.....hjelp. Lurer ofte på om det er noe inni der..

Skrevet

Sist gang var jeg ikke kvalm en dag! Det gikk kjempefint :) Ikke noe å bekymre seg for.

Nå derimot, blæh!

Skrevet

Kjære dere!

Det er like normalt å være kvalm som å ikke være kvalm.

Selv var jeg kvalm tidlig dvs uke4-5 til uke 8. Nå er jeg i uke 10 og ikke kvalm i hele tatt :-)

Lykke til videre alle sammen!

Skrevet

når jeg gikk gravid med sønnen min, så var jeg aldri kvalm ,kjente ikke til litt uggenhet engang.. :)

så det er normalt å ikke være kvalm og. har heller ikke merket noe til kvalme nå, men nå er jeg bare 5 uker eller noe sånt...

så den kan jo komme, men jeg håper jeg slipper kvalmen denne gangen også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...