xnjil Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Jeg vet at på norsk skrives Leah, men i mitt språk skrives Lia, vi liker veldig mye navnet for det passer med navnet til gutten vår, blir det feil eller et rart navn om vi skriver Lia med samme betydning ?
Sabii2 Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Jeg ville valgt Leah! Lia minner meg om "lia oppi skauen.."
Miranda C Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Leah er nydelig! Mener dere å skrive Lia, men uttale det Lea? Isåfall syns jeg det bare blir tull.. Leah er uansett finest skrivemåte
Gjest Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Lea uttales vel som tilnærmet "Lia" på engelsk. Men Lia på norsk blir for "oppi lia, der", ja.
Miranda C Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Leah uttales Lea, Lia uttales Lia. Her i Norge hvertfall.. Ellers blir hun vel nødt til å si ''Det uttales LE-a'' .. ''Oja, dette er vel en skrivefeil da?'' .. ''Nei, det staves Lia, men uttales Lea ;)'' .. ''Ehm, ok ''
milde.m72 Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Lia er vel strengt tatt en etternavn ? ! Hvorfor ikke bare gå for Lea,så slipper ungen mye fuzz ang navnet sitt...
Gjest Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 I Norge kaller vi åssidene for lier, - ei li, lia. Det blir ikke morsomt for ei jente i Norge å hete Lia. Jeg foreslår at dere skriver det Lea, den h-en som noen setter på til slutt er bare tull og jåleri.
Odelia~GRAVID Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Jeg ville valgt Leah. Det er nydelig, ikke bry dere om at det er poppis. Hvis dere liker det, Go for it!;-)
Gjest Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Hvis dere vil at barnet skal hete Lia: altså uttale LIA, så kall barnet det. Ble kjent med en jente fra Litauen mens jeg studerte som het Lia, og hun skrev det vel sånn som du gjør over også. Om dere vil at barnet skal uttale navnet sitt LEA, så velg Lea.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå