Gå til innhold

Sovetider 6-7 mnd... noen som vil dele??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sover deres små på dagtid, og når legges de for kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står opp ca 0600.

Første dupp ca 0900, sover ca 2 timer

Andre dupp ca 1400

Legger seg for natten ca 1900.

Er 7 mnd, men det har vært slik en god stund.

Skrevet

Takk for svar :)

Hvor lenge sover han da fra klokken 14.. ?

Skrevet

Som regel 1 1/2 time, men fort 2 timer der også. På morgenen, særlig om han har vært så "snill" å våkne kl 0500 som han har gjort i det siste, så kan han fort sove 2 1/2 time også. Hva med bare å sove en time lenger på morgenen da? *stønn*

Skrevet

Ja, hvilken drøm om klokken hadde rukket å bli 6 liksom ;)

Min lille ligger og sover nå og jeg håper han sover IHVERTFALL til 15, hvis ikke blir ettermiddagen lang og sutrete. (Har sovet siden 13:15).

Skrevet

Da sovnet de omtrent på samme tid, og Lillemann sover også ennå. Nå ser det ut som om vi er nede i 2 dupper om dagen, etter 3 en lang periode. Det har imidlertid hendt at han har fått seg en halvtime på øyet dersom 2. dupp har vært veldig tidlig. Blir så altfor trøtt og grinete, og da blir det bare gris og gnål ved kveldsgrøten kl 1800.

Skrevet

Det samme her hos oss, akkurat over på 2 dupper. Problemet er å finne riktig tidspunkt for legging.. enten ligger han og "jodler" i sengen om han legges for tidlig, eller så er det overttrøtt sutring om han legges for sent.

Blæ... han er til og med nummer 2 her i huset, og med eldstejenta hadde jeg stålkontroll, hun sov som en drøm og var aldri vanskelig å legge. Jaja, det går seg vel til etterhvert..

Skrevet

Heldigvis er vi velsignet med et barn som er enkel å legge, både på dag og kveld. Tror faktisk han aldri har vært "overtrøtt", med påfølgende problemer, noen gang. Da sovner han bare før hodet treffer puta. Han sover riktignok ute på dagen. Godt nedi dunposen sin. Det synes han er topp :-) Her går det omtrent 2,5 time fra han våkner til han er klar for ny dupp. Det ser ut til at han begynner å bli litt mer utholdende på kvelden nå, og selv om han nå våkner snart, så går det som regel bra helt til han legges for kvelden.

Skrevet

Så deilig for dere!

Vår lille ligger godt nede i voksi'n sin, og sover veldig godt ute han også :) Enkel å legge på dagtid, heldigvis! Jeg får prøve meg litt frem på kvelden og håpe at det snart går seg til, må nok snart i gang med nattavvenning også *grøss og gru*.

HVor mye spiser din lille gutt når han nå våkner da, og frem til legging? Uff beklager så mange spørsmål ,jeg bare drømmer om at jeg snart skal finne fasiten ;)

Skrevet

Morgen mellom halv sju og halv åtte (da har han ligget og kost med puppen fra kl 5, men mamma får sovet en del :-)).

Første duppen etter ca 2 timer (altså mellom halv ni og halv ti avhengig av når han våkna)

Sover alt fra en halv til drøyt to timer.

Neste dupp to timer etter det

Sover alt fra en halv til drøyt to timer avhengig av hvor lang første duppen var.

En siste dupp i 3-4-tida hvis det da er gått 1,5-2 timer siden siste duppen.

Sovner mellom kvart på sju og halv åtte.

Et ganske uforutsigbart vesen :-)

Sover alle dupper ute i vogna, enten på tur eller på verandaen.

Dagsovinga styrer han selv (dvs får sove når han er trøtt, ikke noe "tidsskjema"), det har han alltid gjort. Bortsett fra at han ikke får "lov" å duppe etter 16...

Skrevet

Det vanlige er tre lurer på 1-2 timer, lengst midt på dagen. Han er sjelden våken særlig mer enn 2 timer før han blir trøtt igjen.

Men han har plutselig begynt å våkne så fryktelig tidlig, og i motsetning til tidligere er det umulig å 'lure' han til å sovne ved puppen i senga vår, han blir bare helt gira og begynner å klatre over meg og kravle ut av senga. I dag var vi oppe kl. 6, da hadde han våkna 5:20. Så var han jo stuptrøtt igjen kl. 7, og jeg måtte bare legge han i vogna (ikke snakk om å sove i senga si når dagen først har begynt). Sov da 1,5 time. Ny lur kl. 12, litt over en time. Stuptrøtt igjen kl. 15, men da våknet han etter en halvtime og var fortsatt like trøtt, så jeg klarte ikke å drøye legging lenger enn til 18 i kveld, vanligvis blir det kl. 19. Håper han får tatt seg inn litt i natt, i dag har han tydelig vært på etterskudd hele tiden.

Er vanligvis en drøm å legge både på dagen og om kvelden, legger han bare rett ned og går. :) I kveld var første gang på leeenge at jeg måtte ta han opp og roe ned litt, men etter to minutter med litt sang var det greit.

Skrevet

Ny dag, nye muligheter 8-)

Mat, altså:

Frokost er en monsterposjon med grøt. Har ikke målt det, men tror han glatt kan spise grøt aget av 2 dl vann. Ble kanskje 1 1/2 dl vann i dag, og så gikk det en halvtime, så ville han ha melk, og da drakk han 160 ml :-S Nå har han sovet straks 2 1/2 time, og da skal han vel ha en flaske melk til, og litt lunsj. Får brød, selv om det er en pine å holde på med. Han plukker opp bitene selv, og det tar jo en evighet, og så klisterer det hele seg i ganen. Om jeg ikke gidder, så får han fruktmos blandet med grøtpulver. Det er kjempegodt!

Så spiser han middag i 14-tiden. Hjemmelaget, som regel. Også en ganske voksen porsjon. Sover igjen, og så er det kveldsgrøt kl 1800.

Skrevet

Hei på deg, igjen :)

Høres ut som du har en matglad gutt, deilig når den biten går greit! Min gutt spiser også stor porsjon grøt, middag i 12 - tiden. Jeg ammer+fruktmos i 16 tiden, og avslutter dagen med grøt i 17:30 tiden. Ammer før leggetid ca 18:30. Både i går og i dag har leggingen gått supert. Hurra :)

Leste et sted at din er nattavvent. Hvordan gikk dette da? mye hyl og skrik eller....

Nei... nå får jeg nyte lørdag kveld litt :)

Skrevet

Har en jente som blir 7 mnd om en ukes tid.

Våkner ca 7.30

er våken 2-3 timer, sover 2-3 timer, våken ca 3 timer, sover 1-2 timer, våken til kvelden, legger seg en gang mellom 19.00-20.00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...