Gå til innhold

Er det mulig å gå gravid et helt år??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det høres helt utrolig merkelig ut (for å si det mildt!!), men mora til ei venninne av meg påstår at hun gikk gravid i nærmere ett år, dette var på 70-tallet... Legen var visst begynt å bli litt surrete og fulgte ikke godt nok opp..

Hun sier at hun var på første kontrollen 11 måneder før venninna mi kom til verden, skulle ha vært født i begynnelsen på september, ble født i slutten av november..

Dette går vel ikke an???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Morkaken begynner å løsne etter 42 uker, og fordøyelsessystemet til babyen begynner å virke, slik at den bæsjer i fostervannet. Helt umulig å være gravid så lenge.

Skrevet

Hehe, godt skjulte elefantgener isåfall :)

Føler meg helt rar som spør om dette, føler selv at det er så åpenlyst en løgn, men finner ikke noe på nettet som sier hvor lenge det er mulig å g gravid..

Skrevet

Det kan ikke ha vært samme barnet i hvert fall. Kan hun ha mistet tidlig og blitt gravid igjen nokså umiddelbart?

Skrevet

Hun kan ha vært gravid, mistet, så blitt gravid igjen etter kooort tid, da er det jo nesten som å gå gravid i 1år.

Skrevet

elefanter er vel gravide i nesten 2 år.. 660 dager ca eller noe..

hun må ha vært en blåhval da.. de er jo gravide i 12 mnd..

Men dette var jo på 70-tallet... flowwapowwa' og det hele, du har ikke spurt henne hva hun gikk på da?

og vet hun egentlig Når hun ble gravid, iom. at hun ikke var hos lege?

neeh.. 10 mnd.. kanskje.. men 12? høres merkelig ut.. hvordan ble ungen født? fødselsvekt og lengde osv.. ?

Skrevet

Jeg skulle vært født 30 juni og er født i slutten av august, og dersom man regner slik så gikk også min mor gravid i omtrentlig 12 mnd.

Men det vil likevel ikke være helt korrekt.

Årsaken var feilsatt termin, rett og slett!

Skrevet

Men HI skriver jo at mora til venninna påstår å ha vært på første kontroll 11 mnd før fødselen...og jeg vil jo anta hun var gravid på denne kontrollen..?!

Men uansett er det noe som absolutt ikke stemmer her, enten det er feil termin, feil hukommelse eller et forsøk på å skjule hvem som eeeegentlig er pappa'n til venninna di...? ;)

Skrevet

Hun sier at hun var hos lege og fikk bekreftet graviditeten 11 måneder før venninna mi ble født. Da hun ble født var hun i underkant av 2900 gr., mente at hun hadde krympa den siste tida..49 cm lang. Og at huden viste at hun hadde ligget overtid i magen (mener kanskje at hun var tørr i huden?).

Synes selv at den teorien om at hun mistet og ble gravid med en gang høres mest sannsynlig ut ja.. Blir bare så satt ut når hun forteller historien, for hun er så skråsikker selv.. Men kan ikke gå ut og si mot henne at hun lyger heller, har bare sagt at jeg synes at det høres jo nesten for godt ut til å være sant..

HI

Skrevet

Ha ha, for en røverhistorie!

Kan hende hun tror på det selv, men jeg tror nok teorien om at hun har spontanabortert og blitt gravid igjen like etter er mer sannsynlig at hun lå i magen i nesten et år, og attpåtil krympet!

Skrevet

Tror hun mener at babyen krympa fordi næringen tok slutt! jadda..

Men det verste er jo at venninna mi tror på historien også..og finner gjerne på å fortelle den videre dersom det er snakk om graviditet og overtid. Folk må jo nesten tro at hun er litt skrullete hun også som tror på det :)

HI

Skrevet

Da mamma gikk med meg, så mente de at jeg ikke var klar og at det var derfor at fødselen ikke startet...

Hun hadde termin med meg 21 april og jeg ble hentet ut med keisersnitt etter at hjertet mitt sluttet å slå. Det var 25 mai.

De sa til mamma at jeg hadde dødt i magen hennes og at hun skulle føde en død jente.

De holdt henne nedsovet helt til de hadde fått liv i meg med hjertestarter.

Jeg festet aldri hodet fordi jeg kunne ikke gå ned i magen da navlestrengen var så mange ganger rundt halsen min at jeg hadde kveltes om jeg hadde gått ned.

Jeg hadde gått ned i vekt på den tiden, for jeg "spiste" av mitt eget overskudd og var kjempetynn da jeg kom ut.

Det går faktisk ann... Men kanskje ikke ett helt år nei.

"Født over en mnd etter termin"

Skrevet

Oj oj.. Det var isåfall lenge, litt for lenge.

Jeg ble født 24 dager over tida.

Skrevet

Husk at det ikke var UL på den tiden og derfor er terminsettingen noe anderledes enn i dag. Da gikk de kun utifra siste menstruasjon og som vi alle vet så varierer syklusen veldig fra kvinne til kvinne.. Mamma sier alltid at hun gikk over 3 uker over tiden med meg, men igjen så ville nok mange ha hatt et annet overtidsbilde hvis vi alle gikk utifra siste mens, og ikke UL.

Skrevet

Jeg gikk i teorien gravid sammenhengende i drøyt 11 mnd med før jeg fikk min yngste.

Jeg ble gravid men aburtetre etter ca 10 uker. Deretter ble jeg gravid igjen umiddelbart, etter ca 10 dager. Ettersom de regner graviditeten siden starten på forrige mens, eller 2 uker før befruktning, står det i papirene mine at graviditetene overlappet hverandre. Jeg kjenner en til som det skjedde med, men hun viste ikke at hun aborterte (det var tidlig) og oppdaget bare på kontroll at barnet hadde "krympet".

Skrevet

Etter alle målinger og siste mens og alt sånt, så skulle jeg være født 5 uker før jeg ble født......

JM sa at jeg ikke så overtidig ut da jeg ble født, men merkelig er det jo. Jeg har i alle år sagt at jeg bare ville ikke ut, for jeg kom i tillegg ut med navlestrenger rundt halsen;)

Skrevet

Har hun overbitt?

Kneggete latter?

Hun kan jo være en hest, de går drektige i 11 mnd.

I så fall er hun født 1 mnd over tiden , og det høres mer sannsynlig ut.

Skrevet

Kanskje det har noe med farskap og farskap på avveier å gjøre .....

Det erikke mulig. Jeg har hørt om at gravide kvinner i fangenskap i Afganistan gikk gravidei så lang tid, fordi de underbevisst ville beskytte babyene sine fra å bli født i slike horrible fengsler, som kunne brukes som pressmiddel i tortur. Men disse babyene bel født døde. Dette leste jeg i et DetNye for sikkert sikkert 15 år siden. Tar litt forbehold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...