Gå til innhold

ÅREKNUTER :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere alle...

Lurer på om det er noen fler enn meg som plutselig har fått åreknuter på bene? SUKK ;;Jeg er nå 24 uker på vei, men hatt de siden uke 20.

Jeg er normalvektig, ikke noe arv i fam på dette området, lagt på meg knappe 2 kg, men ser ikke ut på innsiden av ankelen og litt oppover på leggene. Vondt er det og...

Hjelper litt å gå med støttestrømper da....Håper bare de forsvinner etter fødsel. Er ikke så lekkert å gå med korte skjørter og blåe åreknuter i en alder av 37.

Er det noen fler der ute som opplever dette og har noen gode råd?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!!!!

Var hos legen i går med mine, men det var ikke stort annet enn å bruke strømper og hvile bena høyt.

Har fått masse blodutredelser på leggene denne gangen, åreknutene gikk ikke tilbake etter forrige sv.skap og nå har de også begynt å vokse mer ut i huden.

Håper inderlig at alt forsvinner når sv.skapet er over :-((

Skrevet

Hei...

Takk for svar...............

Det var det jeg fryktet/trodde, at det ikke var noe å gjøre med det. Synes det hjelper litt å gå m støttestrømper da, det er liksom ikke så ille da når du tar av støttestrømpene for kvelden.

Men å gå uten er vondt, er det sånn hos deg og? Særlig natta, det sprenger på en måte,( når jeg skal på do)...

Vi håper de forsvinnner ja, eller blekner litt, ? for du hadde noen igjen fra sist svangerskap?

Lykke til videre.....

Skrevet

Merker at det sprenger litt i bena på kvelden når jeg setter meg ned.

Åreknutene ble værenes igjen etter forrige sv. skap, ja. Har vært hos legen ang det for ett års tid siden.

Han ville ikke gjøre noe så lenge ikke jeg hadde sterke smerter :-(

Men jeg er ganske glad at ikke vi er i sommerperiode nå, for da hadde ikke jeg gått mye med skjørt......

Skrevet

Har ikke på beina, men i underlivet! i kjønnsleppene. Verker noe sinnsykt når jeg har gått og stått mye i løpet av dagen. Det eneste som hjelper da er å legge seg ned.

Skrevet

Hei

Er på ett snikbesøk fra 1.trim...

Jeg fikk åreknuter i 1. svangerskap som gikk vekk etter fødsel, med nr to kom de igjen og ble aldri helt borte (jeg har bla ett" blåmerke" på leggen etter babyshopping på IKEA for 4 årsiden...) og nå i mitt 3. svangerskap er de kommet enda værre tilbake igjen...snakket med legen min i dag og hun sa , som dere andre sier over her, eneste som er å gjøre er å bruke støttestrømper, særlig når man skal stå og gå mye,(feks på IKEA....) men hun hadde ett lyspunkt: Det kan enkelt opereres når man ikke har planer om flere barn!(ikke vits før siden de jo har en tendens til å dukke opp igjen når man er gravid)

Så da er det håp om korte skjørt om sommeren også i fremtiden:-)

Skrevet

Åreknuter kan enkelt opereres, men etter operasjonen må man holde seg helt i ro i ca 14 dager (hvis ikke vil de mest sannsynlig komme tlibake) og det er kanskje ikke så enkelt med små barn. Men heldigvis så finnes det en mulighet for å bli kvitt disse stygge merkene.

Skrevet

Jeg er 23+4 og har merket vonde små blåmerker på beina... Kan også se noen åreknuter, men hva er disse blåmerkene? Er det åreknuter det også?... Har hatt de i sikkert to uker og de blir liksom ikke mindre eller behageligere!..

Skrevet

Elise 80: Synes det er veldig rart at du sier at man må holde seg helt i ro. Jeg har operert åreknuter og jeg fikk klar beskjed om at jeg burde gå så mye som jeg kunne for å få god blodsirkulasjon...

Ekte åreknuter går aldri bort (så lenge man ikke opererer). Finnes noen typer bloduttredelser og synlige blodårer som trekker seg tilbake igjen. Men har man først fått ordentlige knuter forsvinner de dessverre aldri...

Synes ikke det hørtes så fryktelig ut å ha åreknuter i en alder av 37 da... Jeg er mye yngre...

Skrevet

Jeg har to venninner som har vært gjennom denne operasjonen og begge to fikk beskjed om å være helt i ro og sitte med beina høyt de første 14 dagene for å få et best mulig resultat. Hun ene holdt seg ikke i ro og dette resulterte i at hun har fått åreknutene tilbake. Hun som holdt seg i ro har er fremdeles uten åreknuter, to år etter operasjonen. Så jeg er helt enig med deg, mematter, at det var veldig merkelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...