3 små og en mamma Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 hva kan man gjøre med 4åring? :-)
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Jeg var det med en på 6 mnd, så jeg vet ikke så mye... Water world (tror jeg det heter), et vannland rett ved Burj Al Arab og Jumeira er jo veldig gøy for store og små. Mulighet for å være i skyggen, fine områder bare for barna og magasug for de som vil teste ut det:) Ellers er det jo skibakke inne i Mall of the Emerates, men det er vel sjelden man er interessert i snø når man er turist fra Norge. Abra-tur (båter på creeken) er kanskje gøy for 4 åringen også? Uansett en ting man gjør.
Gjest Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Var der for 3 uker siden selv, nå er jeg 19 da, og hadde ikke med meg barn, men det er jo kjempeflott å bare være ute og nyte det herlige været med sol og bading :-)
Gjest Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Men fra mai til oktober er det altfor varmt der.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Var i juli, det var utrolig varmt. Var der med barn i januar/februar og det var toppers:)
3 små og en mamma Skrevet 13. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2009 blir vel i mars. hvor varm?? hva gjorde dere da? :-)
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Det var godt og varmt, rundt 30-35 grader i jan/feb tror jeg (mot 50 i juli). Vi spiste deilig mat, shoppet, var på de nye hotellene og tittet. Var på ørkensafari (kjempegøy), i moskeen og shoppet enda mer;) Vi var der og besøkte noen som jobbet i Jumeriakonsertet og kom derfor inn og fikk sett mye og spist mye til merkbar lavere pris:)
LizzyG Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Hotelltips da? Dubai er et sted vi har lyst til å dra til, så suger til meg tips og råd her. Er det greit å være der i 14 dager eller holder deg med en uke? og hvor mye penger må man regne på å bruke pr uke ( to voksne og et barn) på mat og diverse på en uke?
Collette Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 14 dager er OK, men jeg var bare en uke sist gang og det holder fint det også. Mat er relativt billig. Kan anbefale Novotel, hvis dere ikke vil bruke så veldig mye penger på å bo. For meg var det et luksushotell, men det er et av de rimligste i Dubai.
LizzyG Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 Ligger Novotel sentralt i forhold til ting turister vil se? Og i fohold til stranda? Er de lokale folkene hyggelige? Og er det "trygt" å ha med små barn på busser og taxier der (tenker på hvor gris de kjører?)
3 små og en mamma Skrevet 14. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 14. november 2009 Hva er lurt å shoppe der? Hvor lang tid tar flyturen?
MiniMeAndMe+spire Skrevet 14. november 2009 #13 Skrevet 14. november 2009 Kjøp GULL i Dubai!!! kjempebillig!!! Har selv en ring derfra, mannen min fikk designet en diamant ring til meg derfra. Tror han betalte under halv pris for det, kontra det de skulle ha her hjemme. ("oppgradering" på en jeg hadde fra før av..) Har også lyst å reise dit en tur..
Gjest Skrevet 15. november 2009 #14 Skrevet 15. november 2009 Dubai er helt fantastisk eksotisk, moderne, fasjonabelt og storbypreget, gled dere, folkens :-) Og ja, gull er råbillig!
yasmina Skrevet 15. november 2009 #15 Skrevet 15. november 2009 Hei jeg bor i Abu dhabi saa dette kan jeg litt om Kjekt aa gjoere er Wild wadi som er den vannparken som nevnes lengre oppe her Lekeland oppe paa Mall of the Emirates Dubai museum ( ogsaa goey for barn ) Akvariumet paa Atlantis ( syns ikke badeland der er noe for barn ) Delfinshow paa Atlantis Akvarium paa Dubai Mall ( anbefler faktisk begge akvariumene ) Zoo i Al Ain ( evt til noed det i Dubai, ,men det er fryktelig lite ) Dubai festival city En tur i hvilken som helst park ( de er enorme her nede ) Dubai grand tour ( bus) Hvis dere vil baade sole dere og oppleve litt ville jeg vaert i 2 uker. Syns ikke man faar med seg nok paa bare en. Ang trafikken her nede saa er den ganske skummel og man faar ikke biler med barneseter ol. Angaaende taxi saa er det jo litt stress aa ha med sete til en 4 aaring for naar man da hopper av saa maa man jo gaa og baere paa det. Orker dere det saa hadde jeg kontaktet sjoemannskirken, de laaner av og til ut stoler. Hadde ikke tatt paa fly da de kan ha usynlige skader. Evt saa kan dere leie bil, det er ikke saa veldig dyrt, men det kan vaere litt vanskelig aa finne frem kanskje. Men med litt OK kart er det full mulig. Fra Amsterdam saa er det en 6 - 7 timers flytur ned hit. Vaar 3 og 4 aaring sitter som regel kjempe fint der for ( saa sant man ikke fly Norwegian ) der er egen tv til alle og man kan velge blant masse barneprogrammer og barnefilmer. Lykke til, haaper dere faar en fin tur og bare spoer via PM hvis du lurer paa noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå