Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte med keisersnitt for 4 uker siden. Har vondt ennå. Hvor lenge har man vondt egentlig? Har vært hos legen 2 ganger, men han sier bare at jeg må ta tiden til hjelp.

Har nå kjent en klump på venstre side i 2 dager, lurer på hva det kan være. Har fått time hos lege neste onsdag. Det er mer øm på venstre side enn høyre.

Vil gjerne høre om noen har opplevd lignende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 år siden her, den dag idag,vondt......når det kommer til bukser osv, håpløst!!!

også øm på venstre.ingen kul men antar det var der de...lukket det ellerf no?? hihi

Skrevet

Oi såpass som 1 år ja. Jammen har du rett kan bare glemme å bruke buke ja, får ikke på noen av buksene mine før graviditet. Går nå kun i joggebukse her i heimen;)

Skrevet

ja det er grusomt å ta på seg olabukser(og måå ha belte) og de skjærer rett inn....

jeg bruker endel mammabukser,rett og slett for å slippe den kanten...

får håpe det ikke tar så lang tid med deg da!! men 4 uker, det er klart det er jo et stort sår på en måte,så det er jo forklarlig.. lykke til!! håper det skal gå bedre..

mitt var akutt ks.. vet ikke om det kan ha noe å si men...

Skrevet

Jeg hadde veldig vondt etter et katastrofekeisersnitt. Dette var særlig når jeg beveget meg. Fikk sjekket det opp ganske raskt etter at jeg kom ut. Fødte på Ahus, og de haddde et system hvor jeg kunne komme tilbake dit og få det sjekket siden det var så kort tid etter fødsel. Husker ikke hvor lenge etter jeg var inne, men tror det var i underkant av 2 uker etterpå. Legen fant en liten kul ved operasjonssåret som sannsynligvis var en blodansamling. Denne rydder kroppen opp i selv, men det kan ta litt tid og i mellomtiden vil det gjøre vondt fordi kulen ligger og sprenger. Dette er en av grunnene til at man skal ta det rolig etter et keisersnitt. Det er lett for at såret går opp litt og blør under huden når det belastes. Da får man sånne blodansamlinger.....

Husker ikke hvor lenge det varte, men kjente det nok en 8 ukers tid tenker jeg. Såret har bare så vidt sluttet å være ømt, men klør fortsatt noe vanvittig innimellom. Det er nå 9 1/2 mnd siden fødselen.

Bare å ta tiden til hjelp ;o))

Skrevet

Jeg fikk en blodansamling, og det var ganske vondt. Jeg fikk tømt den på sykehuset, og ble straks mye bedre! Dette var fire dag etter ks.

Skrevet

Jeg hadde sånne plager lenge. Det blir bedre etter 6 uker, og det er helt vanlig å ha vondt etter 4 uker. Det er en stor operasjon. Musklene mine brukte lang tid på å komme på plass, og jeg fikk arrvev på ene siden innvendig. Er det betent? Har du feber? Så lenge det ikke er snakk om en infeksjon er det lite å gjøre enn å ta tiden til hjelp. God bedring!

Skrevet

tok haste-ks for 9 uker siden. hadde ikke vondt mer enn en ukes tid etterpå. min gamle jeans passet utmerket etter noen uker, men var vonde i såret ja. Nå derimot er alt komfy og særlig mine gamle jeans som jeg aldri trodde jeg skulle få plass i igjen..

Dne klumpen kan kanskje være noe som går seg til, jeg hadde også en slags klump/hovent området på høyresiden like etterpå, men det ga seg raskt.

god bedring!

Skrevet

Takk for svar jenter. Får bare ta tiden til hjelp, men jeg kjenner tydelig en klump på venstre side og det føles ekkelt. Såret er iallfall ikke betent eller infeksjon i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...