Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Redd jeg gir ham for mye igrunnen. Må pumpe nå for å få brystvortene til å gro...Gir ham fra 85 til 120 ml,- men gutten har ikke vett til å stoppe selv. Tror han har fått for mye to ganger, med tilsvarende mageknip... Prøver å gi ca 100ml rundt 6-7 ganger i døgnet. Noen som har peiling?
Rampongi Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 jeg blandet ut 85 ml til min tulle når hun var på den alderen. Sjelden hun drakk så mye da, men et par uker senere var hun oppe i 85 ml og nå som hun er 9 uker blander jeg til 135 ml og hun spiser sjelden opp alt. Alt imellom 70-20 ml igjen når hun er ferdig. Hun spiser omtrent hver 3. time på dagen og kun en gang om natten. Du kan jo høre med HS, men jeg tror det spisingen hans vil jevne seg ut etterhvert. Jeg var også litt bekymret for jenta mi på den tiden, da jeg synes hun spiste mye, men jeg synes hun har jevna seg litt ut nå og HS var ikke bekymret i mitt tilfelle. Hun er heller ikke særlig rund. Hun er som sagt 9 uker, ca 4500 gram og ca 55 cm lang.
Rampongi Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 sorry sorry... leste for fort. du snakker jo om mm og jeg snakket om mme, blir nok ikke helt sammenlignbart.. Unnskyld. lover å lese nøyere neste gang
Gjest eelis+kian oliver Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Jeg prøvde å gi gutten min fra flaske her om dagen, og pumpet da ca 100 ml. Han er fire uker gammel, og var bare "halvmett" da flaska var tom (såpass "halvmett" at han sutret etter mer, så det var mye plass i magen enda!), så jeg måtte uansett frem med puppen et kvarters tid. Så lenge han virker fornøyd etter å ha spist er det sikkert nok. Hehe. Hvordan trives du i rollen som tobarnsmor da? :-)
to nydelige skatter Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Mengden høres ikke så ille ut. Min sønn drakk 90 ml og gjerne noe mer da han var likegammel. Er 10 uker gammel nå og drikker 180 ml- 230 ml permåltid. Så lenge ungen ikke gulper så kan du vel gi til han blir mett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå