Gjest Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Datteren min fikk en slik flekk på hodet to uker etter fødsel. Og den har vokst seg opp til snart en cm i str. Er så bekymret for hvor stor denne kommer til å bli. Hvordan var forløpet på voksingene på flekkene til deres babyer? Hvor fort gikk det? Hvor store ble de? Når stoppet de å vokse?
Candy girrrl Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Storkebitt skal forsvinne i løpet av første leveår. Jordbærflekk kan vare i noen år. Niesa mi fikk en kronestor på kinnet. Den var helt borte iallefall et år før hun begynte på skole. Var aldri et problem.
Gjest Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Jenta mi fikk en slik "jordbærflekk" ca to uker etter fødsel... I begynnelsen så det ut som litt tørr hud, senere ble det rødere - og huden løsnet på en måte - så egentlig bare ut som hun var tørr/irritert i huden i et par uker. Siden det er rett over hofta, akkurat der hvor bleia slutter så trodde vi i begynnelsen at det var bleiekanten som irriterte... Jeg var nybakt mamma og engstelig for at vi hadde ødelagt henne;) Etterhvert vokste den seg til slik den er nå, og på 6 ukers kontrollen var den iallefall slik den er nå, og nå er hun straks 1 år... Den er vel omtrent som en tier i str, og siden den er plassert rett over hofta er det ingenting som bekymrer meg... Er vel varierende hvor store de blir, og jeg har hørt at det skulle bli borte innen hun var et år (det skjer nok ikke) og at hun vil ha det resten av livet... ikke vet jeg. Men er vel relativt lett å fjerne, hvis hun vil det når hun blir større... Og hvis flekken er i hodebunnen, vil den uansett etter en stund bli dekket av hår:)
tobylina Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Sønnen min på 4 mnd fikk flekken sin 1-2 uker etter fødsel. Den sitter i bakhode og er litt over 1 cm i diameter og står ut fra hodebunnen. Jeg har blitt fortalt av flere at den forsvinner i løpet av de 4-5 første leveårene. Den har ikke vokst på flere uker nå og blir nok ikke større.
Gjest Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Takk for svar alle sammen:) Håper på at flekken ikke blir så stor. Men det viktigste er jo selvfølgelig at den ikke er noe farlig for henne og hun vet jo ikke engang at den er der, så burde ikke tenke så mye på det. Ble bare så bekymret når jeg så noen "skrekkbilder'" når jeg søkte det opp på nettet.
Gjest Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 IKKE gjør det mer. Det er bare dumt og skremme seg selv på den måten. Få lege til å se på den på seks ukers kontrollen, og be evt om å få henvisning til hudlege eller hvem det er som eksperter på slikt, så slipper du å være bekymret...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå