frøkenfrua Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 ja...på fredagskvelden merket jeg at ting begynte å skje. blødninger, press og ryggsmerter. Vi dro av gårde til føden ved midnatt, siden det blødde en del...og var sikker på at det var godt med åpning siden det har presset som crazy i flere dager. men neida...1 CM!! Men så kom riene hyppigere og raskt. og fy for noen rier jeg hadde denne gangen. Var innom lystgass og badekar før smertene ble så ille at jeg måtte ty til epidural. Da var klokken ca 07.00. Og det var ikke lett å slappe av når epiduralen skulle settes, for riene kom så hyppig. Od de rakk så vidt å sette den mellom 2 stk. Kl 0835 kjente jeg at jeg fikk en presselyst, så jeg ba mannen min ringe på jormora. Hun tok sin tid, sien hun sjekket åpningen drøye 15 min før. Den var bare 7 cm. Så hun fikk litt sjokk da hun kom og så at fødselen var i gang. Kl 0858 kom Emma. Helt livløs og blå. Og jeg merket at mannen min ble veldig engstelig....og jeg med. Hørte jo ikke noe skrik....men til slutt kom det....og lillemor ble lagt på brystet mitt. Jordmora forklarte at navlestrengen hadde viklet seg rundt halsen. Nå er vi hjemme igjen. EV er 6 dgr gammel. Og dagene går stort sett i pupp og søvn. Men hvor mye sover de egentlig? Hun har vært minimalt våken det siste døgnet..... hmm..altid bekymringer...
Nurket.21.12.09 Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Gratulerer så mye. Nå i begynnelsen sover de myyyye.. Helt normalt det.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Så bra at alt gikk så fint til slutt. GRATULERER SÅ MYE!!!!!
gutt2år+prinsesse.9des.09 Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Gratulerer så masse! De sover veldig mye i begynnelsen! Gutten min fra forige gang var veldig lite våken, pupp og så sove, pupp og sove igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå