Gå til innhold

Har gubben min rett? er jeg en smule gal???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han mener nemlig jeg er sykt opptatt av å holde det reint å ryddig hjemme.

Jeg gjør reint hele huse en gang i uka,dette gjør jeg den dagen den største ungen er i barnehagen. Jeg bruker ca 6 timer på å gjøre reit ca 100kvm... Jeg tørker støv,vasker gulv støvsuger.Skrubber abdekar,dusjen,vasker og do.Tørker av alle dører,skapdører og inne i kjøleskapet pluss at jeg vasker opp såpekoppen til vaskemaskinen...

Jeg vasker gulver hverdag etter at ungen har lagt seg,vasker alltid do etter at vi har hatt besøk,sikifter på senga engang i uka og pusser vinduer engang i månden...

Ting må vaskes på min måte i riktig rekkefølge ellers syns jeg ikke det er bra nok,men jeg forlanger aldri at noen andre skal gjøre det..

I går hadde vi en diskusjon hvor han syns jeg var litt ekstrem,mens jeg menr han skal være heødig som har ei kone so gidder å hver så nøye og som ikke maser på at han skal gjøre det... HVa synes dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns han er heldig og du er gal ;)

Skulle ønske jeg var litt som deg, men bare litt.

Skrevet

Oioi, og jeg som støvsuger en gang i uka og vasker ved behov.

Ja syns nok du er en smule gal ja.

Støvsuger, vasker do, vasker stuebordet, tørker støv og annet smått en gang i uka ca. Og resten tar jeg ved behov.

Skrevet

En liten OCD kanskje? Men ikke verre enn at det er overkommelig.

Skulle også ønske jeg hadde et snev av deg..

Skrevet

Jeg liker å ha det reint og ryddig rundt meg, for all del. Og enkelte ting, f.eks. doen og kjøkkenet, SKAL være rent til enhver tid her i huset, enten det er jeg eller min kjære som ordner det!

Men jeg tror nok jeg må si meg litt enig med mannen din; dersom du MÅ ha ting på DIN måte, i det DU kaller riktig rekkefølge, og du bruker såpass mye tid på å gjøre rent som du skrive her, så tror jeg faktisk du stresser mer enn godt, og dermed bruker masse tid på noe som i realiteten er fullstendig bortkastet tid. INGEN mennesker har av hygieniske årsaker behov for å ha det skinnende og gullende rent rundt seg til enhver tid, så dersom dette er et behov som eksisterer i dett hode, for at du skal klare å slappe av og ha det greit... da vil iallflal jeg tørre å påstå at du er en smule sprø! ;) MEN..at det går ut over noen andre enn deg selv, kan jeg likevel ikke helt skjønne. Så er forsåvidt samtidig enig med deg i at din mann jo, tross alt, er heldig som har deg som ikke bare gidder, men også HAR LYST TIL, å holde huset så ryddig og rent for dere alle... og det bør han vel bare være glad for, slik at han selv gidder? Med mindre du klager og maser over at han aldri gjør noe.....? ;)

Skrevet

Støv på hjernen og en smule gal, ja

Skrevet

Hmm... fikk litt assosiasjoner til Monica i Friends nå ;) Mannen din er heldig, og du er en smule gal. Dere har altså rett, begge to.

Skrevet

Tenker det er mødre som deg som oppdrar gutter som lærer at de ikke trenger å hjelpe til hjemme for mor ordner alt og far ser på tv slik det "skal være".

Skrevet

Er du liksom i stand til å få assosiasjoner Toxic? Jeg vet at du er gal:)

Skrevet

Er dette hele sannheten, eller hører det med en liten bit hvor du blir stressa om noen smuler, søler, labber inn med møkkete sko osv? Vasker du huset i 6 timer selv om du ikke er i form eller var invitert med på dagstur til Ikea? Blir du sur på mannen din fordi han setter fra sek kaffekoppen overalt?

Om du gjør dette fordi du vil og ikk fordi det kjennes som at du MÅ, så er det greit nok, men litt i overkant å vaske gulvene hver dag og kjøleskapet og såpekoppen en gang i uka. Det jeg lurer på er: hva skjer den dagen du har brukket et bein, eller operert ut blindtarmen og ting ikke blir gjort på din måte? Takler du det?

Skrevet

Du er nok littegranne gal ja ;)

Huset vårt er på 250 kvm og vaskehjelpen bruker bare 4 timer på å gjøre rent her, hun kommer hver andre uke.. Jeg tørrmopper over gulvet hver dag, siden det blir litt bøss, brødsmuler osv etter ungene, men jeg vasker ikke gulvet mer enn en gang i uka, ikke bestandig jeg gjør det så ofte engang. Vasker selvfølgelig over kjøkkenbenken hver dag, og vasker over doen og vasken jevnlig, men er ikke fanatisk.

Vinduene vasker jeg 2-3 ganger i året..

Skrevet

Ja, jeg er liksom i stand til det, tenk! Ditt frekke, lille helvete! :)

Skrevet

signerer deg over her..

du høres ut som min svigermor. mannen min og hannes to brødre tror det skal være sånn at dama gjør alt hjemme..

Skrevet

Heisann,

jeg kjenner meg veldig godt igjen i deg, da jeg har vært ganske lik selv. For meg gjorde det utrolig godt å få huset gullende rent, og på akkurat min måte. Blant annet MÅTTE jeg rydde først, brette klær osv fordi jeg ikke ville at det skulle støve etter at jeg hadde vasket. Så MÅTTE jeg riste duker og gjøre alt klart til støvtørking. Deretter støvsuge alt. Etter det tørke av alle dører og flater, så støvtørking over alt, både flater, lister og tilogmed bladene på blomstene, hehe. Pyntegjenstander og lignende ble vasket i oppvaskkummen (!). Så badet, og til slutt gulvvasken. Det nyttet ikke å vaske et og et rom for eksempel... I tillegg vasket jeg vegger og tak flere ganger i måneden, dro fram kjøleskap og vaskemaskin MINST en gang i måneden osv.

Dette er noen år siden. Med et barn som alenemamma gikk dette greit. Men etter at jeg fikk ny mann og et barn til, ble det bare stress. Det ble helt umulig å sette av så mye tid at jeg rakk alt dette hver uke. Kjempevanskelig å gi slipp på "tvangstankene", men jeg var nødt. Nå er det slik at enten vasker mannen eller jeg, og noen ganger blir det gjort mer, andre ganger mindre. Jeg vasker blant annet ikke hele golvet hver uke, slik som før. Er mye mer avslappet i forhold til det. Har det godt uten helt rent hus også:-)

Jeg mener at hvis det er en stor glede å gjøre dette, og det ikke er til hinder for resten av familielivet, er det bare å kjøre på. Men hvis det er slik at alle må sette tilpasse seg at det skal brukes 6 timer på husvask hele uke, blir det feil. Og hvis du blir urolig eller sur for at du ikke får gjort det en gang i blant synes jeg også det blir feil...

Jeg er imidlertid glad for at jeg ikke er så nøye lenger, det er en befrielse.

Skrevet

Det er vel ikke galskap å ta hele huset en gang i uka, men det er vel mer galskap at du bruker 6 timer på det. Vi støvsuger og vasker huset en gang i uka. Vi vasker også badekar og dusj. Toalettene tar vi vel enda oftere. Samme med kjøkkengulvet.

Jeg vasker ikke dører uten at de er skitne, og jeg er vel litt lat på kjøleskapet. Det blir ikke tatt ofte nok, trøster meg med at vi har anti bac kjøleskap, hva det nå enn måtte være. Er også litt slapp på såpeskuffa i vaskemaskina.

Hos oss tar det vel et par timer å flise over alt. Vi har flere kvadrat enn dere.

Skrevet

Oops, anonym over igjen. Jeg vasket ikke vegger og tak flere ganger i måneden, men flere ganger pr år:-) Nå gjør jeg det som regel til jul...

Skrevet

Skaff deg et liv! Jeg vil ihvertfall ikke sitte som gammel og se tilbake på et liv med hue i skurebøtta!

Skrevet

Du skriver at du gjør dette den dagen størstemann er i barnehagen, det vil da si at du har mindre barn som er hjemme?

Det første som da slår meg er: Stakkars barnet ditt som må være hjemme mens mamma bruker 6 timer på å vaske. Kan ikke være mye moro for h*n!

Skrevet

Shit!! Jeg trodde jeg var glad i å ha det rent og ryddig!!!:) jeg må vise mannen min dette innlegget da han synes jeg er bittelitt for hysterisk noen ganger...!

Kanskje ikke nødvendig å vaske gulvet hver kveld eller?! Håper ihvertfall ikke du bruker såpe hver gang, da tre jeg dine barn fort får astma og allergier!! Litt zalo er anbefalt!

Skrevet

du er en smule gal i mine øyne iallfall!

"Jeg vasker gulver hverdag etter at ungen har lagt seg,vasker alltid do etter at vi har hatt besøk,sikifter på senga engang i uka og pusser vinduer engang i månden... "

det er det sprøeste....

Skrevet

Du skal la det bli med dette. Så lenge det ikke går utover trivselen hjemme, så er det ingen fare med å ha det rent og pent hjemme. Jeg skulle ønske jeg gadd.

Skrevet

Ja, skulle ønske jeg var litt mer som deg jeg HI. Og jeg har bare en 83 kvm leilighet. Når det komme til husarbeid så er jeg skikkelig lat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...