MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Jeg har drevet på nå i 2 mnd ca..lagt helt om kosten..har planer om å leve slik resten av livet mer eller mindre ..litt type fedon mat ..og jeg har gått ned ca 3 kilo på to mndr..noe jeg synes er ltit frustruerende..nå er vekta helt rar..bare svinger mellom to-tre kilo..og d ser ut til å ha stoppet opp i et par uker nå.jeg spiser ca 15-1600 kcal for dagen..kanskje d er for lite? er ganske altiv ...går en tur hver dag omtrendt,prøver å gå en time minst,kan bli mer...pluss trener ganske hard aerobic 30-45 min 6 dager i uken og styrke 3-4 dager i uken..begynner å tenke at jeg kanskje ikke går ned så fort pga at jeg bygger muksler men vil ikke gå rundt å si d til emg selv en evighet heller..jeg svinger rundt 100 kilo og har gjort d siden jeg sluttet å amme i september. har sjekket stoffskifte og d er ikke noe der.. Noen som har noe råd her? Jeg spsier mye grønt ,lite frukt,ikke brød,potet,ris pasta osv...kanskje litt knekkebrød nå og da og en poetet hvis jeg spsier borte og litt brød kanskje i helgene hvis jeg får vldig lyst på...magert kjøtt,hvit kjltt,mye fisk,egg og lit nutrilett shaker og barer osv og noe nøtter hvis jeg ikke har fått spist nok kalorier en dag. Går også på xenical så jeg spiser lite fett. Skal kunne gå ned på denne xenicalen..og den har jeg nå bare gått på i to uker..og bør vel være tolmodig men lurer egentlig bare på om noen har noe råd til meg?Er d mulig at jeg har gått ned selv om vekten ikke har gåt ned og den svinger slik ned to kilo og opp igjen osv...kjenenr d jo på klær..men ser d bare ikke på vekta=(
Rampongi Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Jeg kan ikke så mye om dette, men høres ut som du iallefall trenger de kaloriene du får i deg, siden du trener så mye. Kanskje du burde spise enda mer? Du sier du merker forandringer på kroppen, at klærne er for store? Da er du i allefall på rett vei, er jo godt mulig at fettet gjøres om til muskler. Vil vel egentlig bare ønske deg lykke til og husk tålmodighet. Jeg driver å slanker meg selv og kjenner jeg blir lei når vekta står stille. Om du trenger et sted å legge inn hva du spiser og trener kan du jo bruke greteroedesiden?? Jeg har profil der, men er litt usikker på om man må ha godt et kurs først får å kunne bruke siden. Men da får du iallefall en god oversikt over hva du spiser og hvor mye du trener. Lykke til!
scoobydo Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Er godt mulig du har minket i str selv om det ikke syner på vekta. Ville målt midje, lår, hofte, bryst, armer... skriv det ned og mål igjen om 1 mnd tid. Som oftest vil man ser stor forskjell der, og det er veldig motiverende. Du spiser ihvertfall ikke for mye, heller kanskje for lite. Du bør ikke ligge under 1300 kcal på en dag. Og om du trener så mye så forbrenner du jo en del av de 1500-1600 kcal du spiser. Jeg har også prøvd fedon og gikk ned mye på og kutte ut hvete osv. men jeg telte ikke kcal mens jeg dreiv på da så vet jo ikke hvor mye jeg spiste. Om du melder deg inn på vektklubben.no (grete rode), det er gratis. Så er der et regne stykke om hvor mye man må spise ut fra trening osv osv
Gjest Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Det høres ut som du får for lite kcal. Jeg var ca 80 kg, trente ikke noe særlig. Normalt aktivitetsnivå med litt turer og ifølge GR diett skulle jeg ligge på 1600 kca. Gikk sakte men sikkert ned på det. Fin motivasjon å bruke målbånd isteden for vekt. Spesielt siden du trener. Pass også på å drikke nok.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 13. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2009 Ja har prøvd å gå inn på vektklubben men d koster penger på den ene,og d gidder jeg ikke..og på grethe roede finner jeg ikke den berømte kalkulatoren alle snakker om. Men ha regnet før og jeg har ikke sjangs i å få i meg så mye kcal som d jeg får frem=S Er snakk om sånn 2000-2500 kcal..d er alfor mye for emg..komemr til å spise meg ihjel:P Og da vil vel vektnedgangen være 1 kilo pr mnd eller noe? skulle gått ned en kilo i uken helst etetrsom ejg har såppas mye å gå ned.kanskje mer.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 13. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2009 dytte:P
Mrs. Bouquet Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 Når du spiser lavkarbo er det viktigt å få i seg mye fett, ikke tell kalorier. Nå bruker du på en måte to måter å slanke seg på i kombinasjon, og jeg tror ikke det er så veldig lurt. Jeg har hverfall fått råd mange ganger om å passe på å få i meg mye fett når jeg har spist lavkarbo eller så stopper det opp. Tror nok du må finne ut hva som fungerer best for deg, lavkarbo eller kaloritelling.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 13. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2009 Jeg går på xenical og da kan en ikke spise så mye fett for da driter man seg ut:P Jeg spiser ikke lavkarbo,spiser akkurat så mye som jeg trenger,jeg spsier bare ikke mye av d.fedon er ikke lavkarbo som ketolyse og atkins osv.,d er bare mindre karbo...men mer enn 12-15 gram om dagen..når man spsier fedon kost kan man spise alt stort sett,bare mindre av d som er karbo og hvete og gjær osv. Kroppen min tåler ikke hvete,meieriprod og gjær noe særlig. Og jeg eser ut av karbohydrater så de kan jeg ikke spise mye av uansett. Jeg spiser derimot mye proteiner.Jeg bruker heller ikke to måter å slanke meg på da,skjønner ikke åssen du får til a jeg gjør d men.Jeg kan ivertfall ike spise mye fett for d renner rett ut igjen.Men at jeg spiser for lite kcal kan vel stemme. Hvis jeg gpr for d jeg må spise for å holde vekta når jeg e i match vekt da? funker d? regne ut at jeg bør ha i meg ca 2200 for dagen når jeg eier 75 kg..som er målet. d er utrolig mye synes jeg ,men jeg regnet ut hva jeg måtte ha for å gå ned nå og da fikk jeg 2300..er ikke d d samme nesten? eller er virkelig et par 100 kcal såå viktig når d er snakk om så mye kcal?
Lille tripsi Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 Hvordan finner jeg ut hvor mange kcal jeg må spise? Har funnet det på vektklubb tidlegare, husker ikke helt hvor mange kcal som var anbefalt. Høres mye ut med 2300 kcal ja.....trur jeg med mi vekt (59 kg, 159 cm) skal spise 1400 kcal...men er usikker, hvor finner jeg det ut?
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 13. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. november 2009 var på grethe roede og der stod d ca 1680 for dagen hvis jeg ville ned en kilo i uken..håper d stemmer da..er ivertfall litt mer sikker nå. men da er d vel bare vakta mi som er mongo og kanskje ejg har gått inn i cm likevel..hm...jeg prøvde å legge manualer og andre typer vekter på vekta mi...og den viste forskjellig for hver gang...en-to kilo forskjell hver gang..og viste for mye stort sett..skjønner ikke dette jeg:P Lure vekt.
Lille tripsi Skrevet 13. november 2009 #11 Skrevet 13. november 2009 hvor på grete roede? finner det ikke....er nok bare vekta som lurer deg, kjøp deg en ny og se om du ikke har gått ned mer allikevell .)
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 13. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 13. november 2009 D er jo på grethe roede vektklubben d da=)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 13. november 2009 #13 Skrevet 13. november 2009 Leger (bortsett fra Fedon,da) er stort sett enige om at Grete Roede er beste måten å slanke seg på. Så det er bra at du ikke spiser mye fett, for selv om du kanskje går ned i vekt på den måten, er ikke fettet bra for blodårene dine!!!! Det høres ut som du trener veldig mye, kanskje prøve å spise litt mer. Hvis kroppen får for lite mat, kan den legge opp til "sparebluss", dvs. at den forbrenner mindre og vekten står stille. Spis frukt, drikk melk - og ikke minst vann!! Drikker du to liter vann om dagen (pluss melk etc), hjelper du avfallsstoffene ut av kroppen og det er lettere å gå ned. Du bør sikkert drikke enda mer pga treningen. Lykke til!
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 15. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 15. november 2009 Ja for d kan jeg ikke gjøre,d er pga xenicalen ,d samme som alli bare større dose osv....da driter jeg ut fettet bokstavelig talt..og d går hel galt:P Men uansett,jeg spsier ikke mye karber men litt...og jeg kan ikke drikke melk for jeg tåler d ikke...drikker ca 3 liter for dagen pluss litt kaffe nå og da og pepsimax. jeg regnet inne på grethe og der stod d at jeg skulle ha omtrendt 1600 - 2000 kcal...synes 2000 er litt mye men prøvver å spise ca 1700 da..kjøpte emg også ny vekt for jeg fant ut a min er feil:O La manualer på og sjekket om den viste d samme hver gang men la på feks 5 kilo og den kunne vise 8-9 :S Også la på enda en gang så kunne den vise 5-6 eller 6-7...synes d blir for unøyaktig...vet at de kan blinkse på 100 gram og slikt men..mange kilo da...dette gjorde jeg fordi jeg veide meg på fredag og da hadde jeg ikke gått ned men opp:O Så veide jeg meg like etter og da hadde jeg gått ned 10 kilo Så jeg ble litt frustrert kan amn si...sjekket batterier og alt..den er helt nyy...så fikk ny og bedre vekt ..så nå tror jeg d skal være rett...og den viser at jeg ahr gått ned en kilo uken her:D Noe som skulle stemme bedre enn d andre ..som er helt på tryne:O Men er d ikke d med treningen som gjør at jeg går ned da? hvis jeg spiser enda mer kcal så vil ejg jo ha trent forgjeves eller? hvis jeg spsier 1700 og rener vekk 1000 kcal...skal ikke spise eksra 1000 kcal da vel?:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå