Gå til innhold

Når skal vi begynne med tannpuss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er straks 9 mnd, og hun har begynt å få sine to første tenner.. :) Men de har akkurat kommet til overflaten, og stikker ikke mye ut, skal jeg begynne å pusse de nå, eller når de har kommet helt ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puss i vei :) Jeg fikk iallefall beskjed om at man skulle pusse fra man så første tann.

Skrevet

Okey.. :) Da skal vi gå til innkjøp av tannbørste.. :)

Skrevet

Eg og har lurt på ditta.. men vil man ikkje rispe opp tannkjøtet då? mi og har fått tann å den er ca 3-4mm no..

Skrevet

Snuppa på 5,5 mnd fikk sin første tann på onsdag, en bitteliten tagg som stakk opp :) den pusser vi morgen og kveld, med tannkrem :) snoooodig å pusse på ei så lita jente, men hun elsker det. Tror det er deilig for tannkjøttet jeg. Disse tannbørstene som er for 0-2 år er kjempe fine å bite i. Det stimulerer tannkjøttet, noe som er veldig bra :)

Skrevet

Jenta vår er og 9 mnd, men ingen tann i sikte. Helsestasjonen sa at vi godt kunne begynne med tannkosten i forkant, både for at hun skulle bli vant med den og sikkert god å tygge på ifht kløing. Har kjøpt en med type bitering i ene enden. Har ikke tatt den i bruke enda, men tror kanskje vi skal gjøre det snart. Antar at tennene er rett rundt hjørnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...