Gå til innhold

Noen andre som bruker cipralex her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en voldsom angst over meg siste 2 mnd og egentlig en depresjon også som en følge av all angsten. Har ikke fungert i hverdagen, hverken på skolen eller hjemme så har bestemt meg for å prøve medisiner.

Startet opp med cipralex 5 mg for litt over en uke siden, alt har væt myye verre, spesielt depresjonen og jeg får nesten ikke i meg mat. I forgårs trappet jeg opp til 10 mg ( er det jeg skal bruke), føler meg så sinnsykt ugen og megakvalm, brekker meg og diare i gårkveld. Er litt bedre nå i dag da, lenge siden jeg har orket å skrudd på pcen for å si det sånn. Har hatt det så vondt at jeg ikke har klart å sette meg ned. Nå håper jeg det snart går oppover så jeg kan fortsette studiene og være der for ungene mine som jeg pleier :(

Andre som har gode erfaringer med cipralex? trenger ikke høre de dårlige egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde veldig god effekt:) men det tar tid for at det virker- og mange bivirkninger i starten- men heldivis gikk de fleste over. Eneste som vedvarte var munntørheten.

Jeg gikk på cipralex i 1,5 år ca. Da var jeg helt angstfri! Jeg hadde også samtaleterapi ved siden av:) jeg slutet i samråd med lege da jeg ble gravid.

Cipralex kan være en god hjelp, men man må også "ta tak i" angsten og jobbe med den, selv om dette er et vanskelig og krevende arbeid. men i det lange løp er det virkelig verdt det:)

Sender varme klemmer til deg. Ta vare på de gode øyeblikkene.

Skrevet

Ja. Har hatt veldig god effekt av de. :)

Jeg tok de p.g.a dyp depresjon da.

Skrevet

Takk for svar, det var godt å høre:)

Jeg går også til samtaleterapi i tillegg, håper jeg snart takler hverdagen igjen. Får bare bite tennene sammen i oppstartsfasen.

Skrevet

Jeg fikk et helt nytt liv med cipralex, bokstavelig talt. Endelig kunne jeg gå ut uten å vere livredd, og jeg kunne sitte aleine hjemme med ei bok uten å grine meg halvt ihjel hele tiden. Har slutta på de nå når jeg ble gravid, men det har faktisk gått veldig bra.

Første tiden med cipralex blir gjerne angsten noe forverret, men det er bare snakk om dager før alt blir mye bedre:D

Skrevet

Det blir først verre, så bedre. Cipralex reddet meg fra en dyp depresjon og masse angst. Begynte å virke i pos retning fra 3 uker ca, deretter ble det bare bedre, helt til det stabiliserte seg etter ca 6 mnd. Gikk på 10 mg. Nå, etter snart 3 år, har jeg trappet ned til 5, og har som mål å bli helt fri dem innen et halvt år (planlegger barn nr.3).

Jeg går i gruppeterapi en gang i uka i tillegg. Lykke til:)

Anbefaler dem virkelig. (Jeg har prøvd 4 ulike antidepressiva, uten å finne en som ikke flatet meg ut og som var uten bivirkninger etter noen uker)

Denne fikk jeg et normalt følelsesliv med, den tok angsten, og jeg følte/føler meg mye sterkere:)

Skrevet

De fungerte ikke at all på meg, og ødela sexlivet mitt. Så jeg sluttet etter realtivt kort tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...