mammas skatter <3 Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 går ut i permisjon den 18 november. skal ha 80 % dekningsgrad. må levere en liten søknad til arbeidsplassen der d skal stå når e går ut i permisjon å når e kjem tilbake. men e ikke sikker på datoen når e kjem tilbake. kor mange uka e d en har rett på ijen....??? har termin den 9 desember. så d e vel den 18 e går ut i permisjon? men når kommer e tilbake med 80 % dekningsgrad. pappan skal ha 10 uker. da skal e ha feri.
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Hei.. Hmm kan prøve å hjelpe! Man går jo ut i permisjon 3 uker før termin, så ja fra 18 desember for din del. Ved 80% dekningsgrad er det totalt 56 uker med permisjon. Altså 46 uker til deg og 10 til far. Håper det hjalp!
2romogKjøkken Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Hvis du skal ha 80% dekning er permisjonen totalt på 56 uker. Trekk fra de ukene som pappaen skal ha (minimum 10), og da sitter du igjen med permisjon i 46 uker. 3 av disse må være før termin. Ferie kommer jo i tillegg, og den kan man jo ta når pappen har perm. Nøyaktig hvilken dato man er tilbake på jobb avhenger jo også av nedkomstdatoene, føder man før termin mister man det antall dager som ikke er "brukt opp" av 3 ukers kvoten. Det enkleste er nok å telle 43 uker fra termindatoen din, og så bare gi beskjed til arb.giver underveis om det blir noe endringer + når du skal ha ferie. Tror arb.giver har krav på å få vite 3 mnd i forveien om når du kommer tilbake.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Hei. Det var så lett på min arbeidsplass. Jeg skrev søknad om permisjon og fyllte ut at jeg ville ha 80% dekning og når terminen er. Så gikk det to uker ca. så fikk jeg et brev fra de, og der sto det når permisjonen begynner og når den er over. Veldig lett. Vet ikke om det er noen forskjell fordi jeg jobber i kommunen.
DolphinGirl Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 På min jobb sa de jeg bare kunne skrive en dato, for eksempel ca 1 år frem i tid når jeg kommer tilbake, og så er det bare å endre den etter hvert. Helt enkelt og ikke så viktig enda nøyaktig hvilken dato.
mammas skatter <3 Skrevet 13. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2009 takk for svar damer:) va på nav sine sider. de har ikke skiftet ut den kalkulatoren sin enda. llitt gale syns e.... opperere me 6 uker på far og 54 uker til sammen , enda de. de burde kansje hatt to siden den nye lova fra 1 juli i år da..... men men
nrtoventesfebruar2010 Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 Jeg går ut i permisjon 12 januar 2010 og da er det regnet ut at jeg skal tilbake i jobb ca 27 desember 2010 men jeg overfører to uker ferie og litt sånn til 2011 så jeg har regnet da ut at jeg er tilbake ca 11 januar 2011. Men hør med de på jobben din. Hun ene på kontoret hos meg hjalp meg å regne ut og sette opp ferie og diverse eller ta deg en tur til nav
Gjest Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 Enkelt!! NAV har en kalkulator på hjemmesiden sin som er fin å bruke. Gir deg akkurat dato for permisjonsslutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå