Isla verde Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Jeg var hos jm i går og hun mente jeg hadde et for lavt sf-mål og jeg ble henvist til ul (først om en uke!!) og sykemeldt 100 %. Hva gjør de hvis babyen fortsatt er liten? Er det noe å gjøre liksom? Noen som vet?
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 Jeg vet ikke hva de gjør, men ville bare si at jeg er i samme situasjon. Jeg skal sjekkes om ca en uke. Jeg liker det ikke. Med de to andre har jeg vært over gjennomsnittet, men denne gangen er jeg mindre og på siste kontroll hadde det flatet litt ut.
Nurket.21.12.09 Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Jeg er også det- Jeg har vært på en ul og skal på en til for å sjekke veksten til lille nurket. men jeg er ikke veldig nærvøs for at det er noe galt. Nurket ligger på 11% under normalen. dvs at h*n kommet til å veie rundt 3100 ved fødsel regnet de seg frem til. blir spennendes og se 1 des om det har forandret seg.. Syns det bare er bra de følger med. Har født en gang før og lille Hannah var 3840g, syns nesten det er greit den her er litt mindre.. (humor)
Isla verde Skrevet 14. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2009 Bare bra de følger det opp ja. Men jeg har ei fra før og hun holdt kurven sin hele tiden. Denne gangen hadde han ifølge disse målene nesten ikke vokst på 4 uker..... Men får bare satse på at det ikke er noe alvorlig. Er dere også blitt sykemeldt?
Lillespire ღdesemberbabyღ Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Hei:) Jeg ville bare dele min historie med dere, sånn for å berolige litt . Sf-målet mitt ligger helt nede på det hvite nedenfor det grønne feltet. Jeg har vært på to ultralyder på vekstkontroll på grunn av dette. Barnet mitt ligger rett og slett bare veldig langt ned og er ikke noe stor baby. Fikk beskjed av legen som tok ultralyden at i ni av ti tilfeller så skyldes lave sf-mål at man bærer barnet langt ned og at dette er helt vanlig når man er fleregangsfødende. Håper dere ble litt beroliget! Jeg ønsker dere lykke til! Klem fra meg!
MammantM Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Mine sf-mål flatet også ut med 3 uker. Jeg var nå på onsdag og ble målt igjen og da hadde det vokst seg litt til igjen. Min jordmor mente at dette var normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå