Gå til innhold

Saueskinn fra Ikea ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

synes dere det er greit å kjøpe sauekinn til nyfødt baby fra Ikea ? Er kvaliteten like god som skinn som fås kjøpt i babybutikker ? Erfaringer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt saueskinn fra ikea til lillegutten våres som kommer i februar :) Mykt og godt og kan ikke tenke meg at det er så mye verre å bruke enn de som blir kjøpt på barnevognsbutikker :)

Skrevet

Hei. Jeg fikk et tips om å kjøpe saueskinn på www.nostebarn.no.

Dette er ubehandlet ull og skal være veldig bra. Det koster jo også litt mer en Ikea. Det skal sies....! Tror nok jeg ender opp med å kjøpe 1 på nøstebarn iallefall

Skrevet

Jeg synes IKKE det blir det samme ihvertfall.

Kjøpte et ordentlig lammeskinn for babyer da eldsta ble født (hun er 13 1/2 nå da... så jeg husker ikke hvor det var). Det er kjempefint ennå, har tenkt å bruke det.

Har kjøpt noen lammeskinn på Ikea til annet bruk, har ikke tenkt å legge babyen på dem... De er helt annerledes...

• 2 måneder senere...
Skrevet

IKEA selv sier at dette er et syntetisk behandlet skinn, som IKKE er ment for bruk av babyer.

Så, nei, kvaliteten er på ingen måte like god.

Skrevet

Har et fra IKEA og et bra babyshop som jeg kjøpte sist jeg fikk barn (2006), og min erfaring er at det fra IKEA ikke har samme kvalitet. Det fra babyshop er fint enda, mens det fra IKEA kastet jeg før mitt første barn var 1 år. Venter nå nr 2 i mai, og skal da bruke det fra babyshop igjen nå.

Skrevet

Har fått lammeskinn i gave (ikke IKEA) og det står at det kan vaskes på ullprogram. Vasker dere det før babyen kommer og bruker dere isåfall spesielt vaskemiddel for lammeskinn eller vanlig ullvaskemiddel?

• 1 måned senere...
Skrevet

Kjøpte et på Ikea, men så fort at det ikke var sånn skinn jeg ønsket til babyen. Hårene er så lange og det er så svært, så tror jeg skal kjøpe et mindre på babyshop som babyen kan sove på. Får gi ikea-skinnet til puddelen vår, eller bruke det som babymatte..

Skrevet

Har brukt det fra ikea under voksiposen om vinteren, men har aldri lagt ungene rett oppå, synes at det har for langt "hår" og loer for mye!

• 1 måned senere...
Skrevet

Har fått beskjed om at det fra Ikea har for lange år som barnet kan få i munnen og nesen når de er små babyer. Lar det vente til barnet er større. Har kjøpt et eget til babybruk på Barnas Hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...