Wonni Skrevet 13. november 2009 #1 Skrevet 13. november 2009 Hei, synes dere det er greit å kjøpe sauekinn til nyfødt baby fra Ikea ? Er kvaliteten like god som skinn som fås kjøpt i babybutikker ? Erfaringer ?
nrtoventesfebruar2010 Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Vi har kjøpt saueskinn fra ikea til lillegutten våres som kommer i februar Mykt og godt og kan ikke tenke meg at det er så mye verre å bruke enn de som blir kjøpt på barnevognsbutikker
123solstråler Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Hei. Jeg fikk et tips om å kjøpe saueskinn på www.nostebarn.no. Dette er ubehandlet ull og skal være veldig bra. Det koster jo også litt mer en Ikea. Det skal sies....! Tror nok jeg ender opp med å kjøpe 1 på nøstebarn iallefall
ayaah Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Jeg synes IKKE det blir det samme ihvertfall. Kjøpte et ordentlig lammeskinn for babyer da eldsta ble født (hun er 13 1/2 nå da... så jeg husker ikke hvor det var). Det er kjempefint ennå, har tenkt å bruke det. Har kjøpt noen lammeskinn på Ikea til annet bruk, har ikke tenkt å legge babyen på dem... De er helt annerledes...
Vimes Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 IKEA selv sier at dette er et syntetisk behandlet skinn, som IKKE er ment for bruk av babyer. Så, nei, kvaliteten er på ingen måte like god.
Lizzi 79 Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Har et fra IKEA og et bra babyshop som jeg kjøpte sist jeg fikk barn (2006), og min erfaring er at det fra IKEA ikke har samme kvalitet. Det fra babyshop er fint enda, mens det fra IKEA kastet jeg før mitt første barn var 1 år. Venter nå nr 2 i mai, og skal da bruke det fra babyshop igjen nå.
goma Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 Har fått lammeskinn i gave (ikke IKEA) og det står at det kan vaskes på ullprogram. Vasker dere det før babyen kommer og bruker dere isåfall spesielt vaskemiddel for lammeskinn eller vanlig ullvaskemiddel?
LittLykkelig Skrevet 21. mars 2010 #8 Skrevet 21. mars 2010 Kjøpte et på Ikea, men så fort at det ikke var sånn skinn jeg ønsket til babyen. Hårene er så lange og det er så svært, så tror jeg skal kjøpe et mindre på babyshop som babyen kan sove på. Får gi ikea-skinnet til puddelen vår, eller bruke det som babymatte..
simba>>>3gutter Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Har brukt det fra ikea under voksiposen om vinteren, men har aldri lagt ungene rett oppå, synes at det har for langt "hår" og loer for mye!
Trio? Skrevet 28. april 2010 #10 Skrevet 28. april 2010 Har fått beskjed om at det fra Ikea har for lange år som barnet kan få i munnen og nesen når de er små babyer. Lar det vente til barnet er større. Har kjøpt et eget til babybruk på Barnas Hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå