Gå til innhold

Til dere med Flaskebarn,jeg har noen spørsmål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg har en sønn som også er flaskebarn på rundt 3 mnd.

Det jeg lurer på er:

Hvor mye spiser deres barn på 3 mnd av gangen i ml...altså 70,80,90,100 ml ??

Hvor ofte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke hvor mye gutten vår spiste på den alderen. Det som er viktig er å lage nok på flaska til at det ikke blir tomt, slik at du alltid vet at han har fått nok. Det skal alltid være en liten rest :-)

De regulerer mengden selv utfra hvor mye de trenger. Det kan variere fra barn til barn, og det kan også variere fra dag til dag og måltid til måltid.

Skrevet

Noen ganger 50 ml og noen ganger 130 ml, så veldig forskjellig. Nå er min 2 mnd bare da. Igår spiste han hver 2,5 time på dagen, og var uten mat fra 19.30 til 05.30!!! Håper dette ikke var en engangsgreie.. hehe.

Skrevet

Tusen tusen takk for svar....da vet jeg det.Har bare vært litt redd for at han spiser for lite.

Men da vet jeg at han ikke gjør det,når det kan være såå forskjellig.

Tusen takk igen..:-)

Ha en superfin helg :-)

Skrevet

Jeg syns det hørtes lite ut.. jeg har en på 1 måned som tar opp til 150ml!! Er det veldig mye?? Hun spiser kun hver 4 time da, men likevell...

Skrevet

Jeg ser litt på veiledningen på nanpakken, men gir etter råd fra hs det han vil ha:)

Nå har vi faste rutiner med 150 ml hver 3 time på dagen, dvs 0900, 1200, 1500, 1800 og 2100. Så er det da legging og mat igjen i 4 tida før han sover videre til ca halv 9 og så får han da mat igjen klokka 0900.

Skrevet

Min spiste og ca 130-150 ml hver 3-4 time til han var ca 1 mnd gammel.. tok nok igjen litt vekt før det stabiliserte seg :)

Skrevet

min er 3 1/2 mnd og har nå økt til 170ml, da spiser han ca hver 3-4 time på dagtid, på natta sover han av og til hele natta og av og til oppe rundt 4-5 og får en flaske, kommer litt an på når siste måltidet på kvelden ble. Ender på 5-6 flasker i løpet av et døgn

Skrevet

dette er veldig individuelt min på 2 mnd drikker 200 ml til noen måltider men kan være fornøyd med 80 ml en annengang, men jeg lager alltid 200 ml. Du ser du på vektoppgang på babiss om de får forlite.. Hvis de gulper mye kan det være fullt.. BAre å prøve seg frem, men som sagt så der du det jo om barnet er fornøyd og har forventet vekst kurve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...