Gå til innhold

Flere med tre tette barn på 3,4 og 5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde vært spennende å høre hvordan andres hverdag med tre tette er, kanskje vi kunne delt erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir jo 3 tette her (forhåpentlivis ikke 4:p), men 2 av dem er tvillinger og jeg aner jo ikke hvordan det er å ha 3. Kanskje du kunne ha delt din hverdag først, så får jeg høre hva jeg har i vente :P

Skrevet

Heisann, koselig å høre fra deg!

Tre små, det er utrolig moro, men samtidig slitsomt. Med tvillinger vil jeg tro du har mye erfaring på hva det vil si å skulle strekke til flere plasser samtidig.

Med tre tette har jeg vært utrolig heldig, har gått fra permisjon til permisjon tre ganger, og med fødselspenger og samtidig kontantstøtte (opptil dobbel), har jeg hatt muligheten til å være hjemme med barna til de fylte 3 år. Det er klart mange fordeler med å ha tre tette, de har så utrolig mye glede av hverandre. De er også veldig avhengig av hverandre. Nå er alle over 3 år, og er i barnehage, og jeg ser tilbake på årene med alle tre bleieungene hjemme, det var travle tider.. Mating, middagslaging, trilling og bleieskift.. det var tider det!

Nå er det andre utfordringer, som hvem som skal sitte hvor i bilen, det å kunne gi hvert av barna den oppmerksomheten de trenger på individuelt nivå, samt søskensjalusi.. Det mest ergelige er vel egentlig når et av barna starter en kampanje for å holde lydnivået oppe, da føler man at man har tapt med 2 mot 4.. hehe..

Barna koser seg sammen, det er trygghet å hele tiden ha noen sammen med seg som de kjenner godt. De to eldste av de tette tar seg også av lillebror som startet i barnehagen i høst, det er så søtt! Selv er jeg enebarn, og har aldri hatt lekekamerater døgnet rundt.. Jeg synes barna mine er heldige som har det!

Skrevet

Jeg har jo vært alene med mine 2, så vet hvordan det er å ha det hektisk, men med tredjemann så får jeg jo også en samboer, så da blir plutselig alt helt annerledes. Men de har vært i bhg siden de var 10 mnd, og det kommer den nye babyen å gjøre fra den er 13 mnd pga studier. Tror jeg hadde gått på veggen hadde jeg vært hjemme med barn 3 år på rad, men vi er jo alle så forskjellige :P

Er selv attpåklatt så har alltid ønsket tette. Sånn sett var det supert med tvillinger, men den i magen var faktisk ikke planlagt for jeg skulle ikke ha barna så tette.

Skrevet

Skulle skrive mer.

Tenker jo at nå har jeg jo to hender og kan bære begge, kose med begge, holde begge i hendene når vi går, men med en tredjemann så endres jo alt. Men gleder meg til å bruke bæretøy, fikk ikke til det da jeg hadde to og ikke fikk hjelp med knyting. Nå aner jeg som sagt ikke om det er bare 1 i magen, men håper inderlig det, aner ikke hvordan det blir med 4 tette! Men bor i Oslo og har ikke bil, så slipper i alle fall det problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...