Gå til innhold

sønnen min slår seg selv.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da han var rundt 3-4 mnd'er begynte han å holde i tommelen og lille-fingeren min og la hånd flaten min på pannen sin, etterhvert som han ble sterkere løftet han hånden min og slo den forsiktig i pannen og lo (8mnd'er ca). Og når han var rundt året så ble det en vane at han slo seg på pannen med hånda mi hver gang han ble trøtt, det var tegn på at nå skal jeg sove. har holdt på sånn i varierende grad.

Og så begynte han i bhg. Gjorde det ikke der, før etter et år.

Når han begynte på stor avd. sluttet han å sove på dagen og hvis han ble trøtt tok han hånden til en av personalet og slo seg i panna, etterhvert hvis fanget var opptatt, ja da stanget han hodet på f.eks låret dems.

Og nå er han straks 3 år og når han får disse anfallene med å slå seg selv så biter han tennene sammen og strammer hele ansiktet, og han tar i skikkelig nå. Og jeg skjønner ikke hvorfor han gjør det, noen har sagt at han kan ha tvangstanker, og det her kan umulig være bra for han..

Nevnte det for legen for en stund siden for han gjorde det mens jeg satt hos legen, og han sa nei da, han bare koser.

Men det har blitt værre, han gjør dette daglig, (men får aldri merker i panna)

Hva gjør jeg??

er det noen som har vært borti noe lignende??

Hilsen frustrert mamma...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det blir det samme, men jeg husker fra lillebroren min var liten og til han ble ganske stor, pleide å slå hodet ned i senga når han skulle sove..husker jeg flere ganger ba han slutte hvis vi sov på samme rom f.eks, for det så vondt ut, og var på en måte irriterende å se på. Har ikke tenkt så mye på dette i ettertid, men det var kanskje en måte å dysse seg i søvn på, litt hardhendt men. Spurte jeg ham hvorfor han gjorde det sa han ”vet ikke” eller ble bare irritert, ”ikke plag meg liksom”. Han har sluttet med dette nå, tror jeg iallefall, og er helt normal uten tvangstanker/handlinger av noe slag. Virker som det faktisk er kos på en måte, tror ikke du trenger bekymre deg med mindre han faktisk blir fysisk skadet?

Skrevet

Takk zassy, fint å vite at det er kos på en måte,

ble litt bekymret fordi det begynte å bli litt voldsomt og folk begynte å blande seg borti det..

Skrevet

Alle er vel forskjellig og har sine ting, ettersom han har gjort det helt siden han var baby er det vel hans måte å gå til ro på. Skjønner andre kan reagere for det kan jo virke litt voldsomt, men kan bli slitsomt hvis alle skal legge seg borti det. Er mye rart som er ”normalt” :)Men kanskje går det an å venne av eller prøve å innføre nye kosevaner hvis det ”tar av” liksom. Håper det går bra med dere videre, ha en fin helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...