trolly Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Hvor mange dråper skal babyen ha når han er 6 mnd og får mme+fast føde? I spedbarnsboken står det at de skal ha 2 dråper (tilsvarer 2,5 ml tran) når de får mme, og 5 dråper (tilsvarer 5 ml tran) når de fåe mm. Men - jeg har fått beskjed av hs å gradvis trappe opp til 5 ml tran fram til 6 mnd alder (har nelmig gitt tran frem til nå). Lurer da på om ikke babyen vår skal ha 5 dråper nå?? Eller blir det for mye D-vit?? Litt innviklet forklart, men håper noen kan svare meg!
alenemed1. ♥ Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 jeg fikk beskjed om at de ikke skal ha d vit dråper når de får mme, for det er jo tilsatt d vit i mme ( er det i nan i allefall, de andre vet jeg ikke ) og da kan det bli for mye. tran har også d vit i seg men ikke så mye også veide det visst opp med alt det andre sunne i tran:) hvorfor ikke fortsette med tran? spør på hs for å være sikker du
Gjest Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Argh, enda et eksempel på at forskjellige helsestasjoner anbefaler forskjellig. Jeg spurte om akkurat det samme for en tid tilbake. Jenta mi får også d-vit dråper, og hun får Nan. På pakka der står det jo at det inneholder d-vitamin, så da spurte jeg på helsestasjonen om jeg gjør rett i å gi 5 dråper hver dag. Ja, det gjør jeg, var svaret. Sykt irriterende når man hører en ting fra sin helsesøster, så hører man en annen ting fra ei anna.. Så, konklusjonen er: Jeg vet ikke hva du skal gjøre.. IDIOTISK med så forskjellige råd fra helsepersonell.. PS: jeg gir forresten 5 dråper d-vit hver dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå