Gå til innhold

ang. oss jenter som hele tiden kommenterer andre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... sambo er så lei av det... og kjefter på meg når jeg gjr det...

greitt at det er teit, og at utseende ikke betyr noen ting, men det er jo sånn vi jenter gjør - alltid!

det betyr jo ikke at jeg ikke liker dame eller ser ned på henne selv om hun har valgt et dårlig sammensatt anntrekk, eller desverre trenger hjelp til å se hvilke farger hun kler, eller burde valgt en annen fasong på toppen for å skjule ting som bør skjules og fremheve de positive tingene...

når jeg snakker sånn med venninder er vi inneforstått med at dette er en måte å gi hverandre tips og råd og lære nye knep og triks ved å kle seg, sminke seg osv... men når sambo hører meg kommentere sånn mener han jeg er frekk, og ufin.

er det jeg som er på viddene her?

er ikke de fleste av oss jenter sånn at vi oss imellom diskuterer andres valg, både positive og negative ang klær, mote, sminke, holdning, hår osv...? jeg mener i allefall ikke noe nedsettende med det.. tror ikke noen av vennene mine gjør det heller... er bare en måte å resonere over hva som er lurt og ikke lurt og å finne ut om vi er enige i hva som tar seg ut og ikke...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Vi er vel både og. Er nok noen vi ikke synes er så veldig lure angående klær. Men har aldri satt meg ned med vedkommende og forklart at det der ikke er flatterende i det hele tatt.

Hadde en bekjent i pluss størrelse, ikke noe galt i det, men hun presset seg inn i mediun og small. Fest-antrekk var alltid korsett, så når hun satt seg ned bretta korsettet seg opp og maget og handtakene på sida datt ut... Vi pratet nok ikke så hyggelig om det :/

Skrevet

vel...nåmente jeg ikke direkte til vedkommende da selvsagt...

mente det å kommentere forlk man ser på tv, på gaten, på kafeen osv... diskutere oss venninner imellom andre vi ikke kjenner...

jeg hadde da aldri tatt for meg mennesket og kommetert noen direkte... DET er frekkt!

HI

Skrevet

Hm, jeg begynner vel å bli gammel, for jeg kommenterer sjelden slikt lenger:-)

Jeg ser på det som en uvane. Ingen kan vel med hånden på hjertet si at det er en fin ting å gjøre, men mange jenter er bare slik uten å tenke særlig over det.

Skrevet

Ja ikke sant. Men du mener at det er konstruktivt for deres del? Sånn at nei slik skal jeg ikke gå kledd?

Vet ikke helt hvorfor vi jenter er slik. Føler det er sånn mange ganger, iallefall i min ungdum, at man pyntet seg nesten for jentenes del - ikke guttene.

Er veldig rare slik, vi jenter.

Skrevet

Det som er frekt er å snakke bak ryggen på folk og ikke ha mot nok til å si det direkte til den det gjelder

Skrevet

men meningen er ikke å kritisere den andre... bare å lære av dennes feil om du skjønner.. :S

jeg har vokst opp på bygda og der er det noe alle gjør..., er så innbakt i måten jeg er på at jeg gjør det helt automatisk... og sambo irriterer seg grønn og synes jeg er skikkelig slem og blir fornermet på de andres vegne...

om jeg ser en fremmed dame på tv og sier noe sånnt som at jeg synes det er dumt hun valgte en sånn genser til den buksa fordi det får henne til å se tykkere ut... er det baksnakking????

om jeg derimot er sammen med en venninne og vi treffer en 3 venninne som vi ikke liker antrekket til og ler og snakker om dette etter hun har gåt... DET er baksnakking!!! det gjør jeg ikke!

HI

Skrevet

Jeg gjør det, og sier det ikke på en positiv måte ihvertfall! Ser jeg noen som ikke ser ut, så får sambo høre det! Har faktisk et eget ord :P Sier "badekar" hver gang jeg ser en person som er helt SYKT kledd, eller har sjokkrosa hår, eller noe annet sosialt galt, så skjønner han hva jeg mener uten at personen får høre bak ryggen "se på ho der da.."

Skrevet

Jeg er også vokst opp på bygda, men har visst gått glipp av tradisjonen med å kritisere (eller "lære av andre feil" som du så pent kaller det) andre menneskers utseende.

Og jeg hadde nok også irritert meg grønn om jeg skulle bodd med et slikt menneske. Enig med din sambo her!

Skrevet

Jo, jeg hørte ei som sa badekar idet jeg gikk forbi :-) Ble meget forbauset over det.

Skrevet

Andre folks kroppsformer snakker jeg aldri om.

Jeg snakker ikke stygt om andres utseende av den enkle grunn at jeg er forferdelig missfornøyd med meg selv og har mer enn nok med å snakke stygt til speilbildet mitt...

Jeg kan kommentere hva andre har på seg, men det er da hvordan klærne ser ut og ikke personen.... kan også kommentere grusomme hårfarger osv. Tingene jeg kommenterer er enkle å forandre på!

Skrevet

Haha men da skjønte du ikke hva det betydde, før nå :)

Skrevet

Det er baksnakking, uansett om det er noen du kjenner eller ikke.

Det du ikke kan si til en person face to face uten at den andre blir såret eller fornærmet, er en sor sjanse for er baksnakking.

Å skal si sånt om alle en ser må være veldig tungvint for en partner å høre på. Er en stygg uvane og trur jeg hadde blitt spylei av å måtte ha hørt slik fra samboeren min konstant. Jeg tenker at det er mye negativitet i slike utsagn, og det er jo ikke noe hyggelig å høre på.

Skrevet

Gjør det heller ikke, men har ikke tenkt over at det skyldes alderen. Der jeg jobber tror jeg aldri jeg har opplevd at noen har kommentert noen andres utseende negativt. Aldri. Men det er ikke så mange jenter der, da. Mest kvinner. Så da er det kanskje alderen likevel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...